Poznajemy pojazdy - poniedziałek
TEMAT: Wakacyjne podróże
ZADANIE: poszerzanie wiedzy o różnych środkach lokomocji, zapoznanie z różnymi pojazdami i ich zastosowaniem, utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach, utrwalanie imienia i nazwiska/adresu, utrwalanie umiejętności stosowania określeń najwięcej, najmniej.
Zabawa ruchowo-naśladowcza Czym podróżujemy?
Rodzic zaprasza dziecko w podróż i prosi, aby ruchem pokazywało pojazd, którym będzie się poruszać.
Wyrusza z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymuje się, zostawia samochód na parkingu.
Wsiada do samolotu. Samolot startuje (dziecko kuca), unosi się (dziecko biegnie z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca).
Wsiada do pociągu (ustawia się za rodzicem i poruszają się, jedno za drugim).
Dojechało nad piękne jezioro, gdzie wsiada do kajaka (maszerując, naśladuje rękami ruch wiosłowania).
Zabawy konstrukcyjne „Transport”.
Potrzebne będą: pojazdy i klocki.
Dziecko buduje z klocków różnego rodzaju konstrukcje związane z pojazdami: garaże, tory kolejowe, stacje, porty, ulice. Może również poszerzyć zakres budowy o hotele, domy itp.
Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Wakacje.
Rodzic recytuje zagadkę i prosi dziecko o podanie rozwiązania.
Morze, góry lub jeziora.
Pociąg wjeżdza już na stację.
Lato wreszcie się zaczęło.
Czas rozpocząć więc… (wakacje)
Poznajemy różne środki lokomocji - Jedyneczka zaprasza w podróż
https://vod.tvp.pl/video/jedyneczka,czym-podrozujemy,20104168
Ćwiczenia ortofoniczne Pojazdy.
Obrazki przedstawiające pojazdy: rower, samolot, pociąg, żaglówkę, samochód osobowy.
Rodzic pokazuje jeden obrazek. Dziecko nazywa przedstawiony na nim pojazd, naśladuje wydawane odgłosy: dzwonek roweru (dzyń, dzyń), samolot (szszsz), pociąg (puf, puf), żaglówka (plum, plum), samochód (ti, tit).