Godziny | Aktywności |
6:30-8:00 | Zabawy dowolne wg zainteresowań - konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, integracyjne, kontakty indywidualne z dziećmi. |
8:00-8:15 | Zabawy dowolne, dydaktyczne, badawcze wg zainteresowań. |
8:15-8:25 | Zestaw ćwiczeń porannych. |
8:25-9:00 | Czynności higieniczne, przygotowanie do śniadania. Śniadanie. |
9:00-10:15 | Aktywność zbiorowa, grupowa, jednolita i zróżnicowana, inspirowana przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dziecka w sferze społeczno-moralnej, myślenia, języka, zdrowotnej i fizycznej, muzycznej, plastycznej i myślenia matematycznego. |
10:15-10:30 | Czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe. |
10:30-11:20 | Gry i zabawy ruchowe w sali lub ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje najbliższego otoczenia przyrodniczego i społecznego, praca indywidualna. |
11:20-12:10 | Czynności organizacyjno-higieniczne, samoobsługowe, przygotowanie do obiadu. Obiad. |
12:10-12:30 | Relaks i odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek, słuchowisk słowno-muzycznych, literatury dziecięcej. |
12:30-13:00 | Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne itp. |
13:00-14:10 | Zabawy w sali lub ogrodzie przedszkolnym - dowolne, gry i zabawy dydaktyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, ruchowe, działalność plastyczna. |
14:10-14:45 | Czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe, przygotowania do podwieczorku. Podwieczorek. |
14:45-16:30 | Stwarzanie warunków do zabaw odpowiadających zainteresowaniom dzieci. Zabawy na powietrzu w ogrodzie przedszkolnym. Praca indywidualna i zespołowa w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali, rozchodzenie się dzieci. |