Zwierzęta na wiejskim podwórku
Wtorek 14.04.2020r.
Rozmowy zwierząt – słuchanie wiersza B. Kosowskiej, rozmowa na temat jego treści. „Ł,ł”, jak łapa wprowadzenie nowej litery.
Dzień dobry wszystkim. Witamy Was po świątecznej przerwie. Wierzymy, że wszyscy jesteśmy zdrowi. Pozdrawiamy Was serdecznie. Niestety wciąż nie możemy spotkać się osobiście, dlatego zapraszamy Was tutaj do zabawy i nauki. Powodzenia!
Na rozgrzewkę proponujemy aby rodzice przeczytali Wam wiersz i pomogli nauczyć się go na pamięć.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
A teraz, gdy już wiecie, jak odzywają się zwierzęta spróbujcie naśladować ich sposób poruszania się z jednoczesnym naśladowaniem ich głosów. Do zabawy zaproście rodzeństwo.
Poszukajcie w kartach pracy literę Ł, ł. postarajcie się wykonać poniższe zadania.
„Piszemy ł” – palcem na podłodze i w powietrzu, wypowiadając głoskę ł z różną intonacją.
„Nasze wyrazy” – Dzieci układają z poznanych liter jak najwięcej wyrazów, które zawierają literę ł. (litery z ruchomego alfabetu)
Zachęcamy do wykonania w tym tygodniu zadań z kart pracy „Zwierzęta na wiejskim podwórku”
Na zakończenie pooglądajcie zwierzęta i posłuchajcie ich głosów. Możecie je naśladować.
https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0
Małgorzata Mielczarek Liliana Ljumezi