Ziemia to nasz dom
Cele: kształtowanie poczucia odpowiedzialności za dobrostan naszej planety; doskonalenie percepcji wzrokowej przez wyszukiwanie różnic pomiędzy obrazkami; rozwijanie kompetencji językowych przez analizę i syntezę głosek w słowach.
- „Woda wokół nas” – doskonalenie umiejętności przeprowadzania własnych zabaw badawczych, stawiania hipotez i sprawdzania ich, poszerzanie wiedzy przyrodniczej.
https://www.youtube.com/watch?v=gpTRAUcNDh0 – film edukacyjny
https://www.youtube.com/watch?v=zHcGjqsZvJE – zabawy z wodą
https://www.youtube.com/watch?v=3IX5-URxpYo – 8 niesamowitych sztuczek z wodą
- „Ekoprzyjaciel” – zaprojektuj medal według własnego pomysłu, technika dowolna.
- „Jaka to cyfra?” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość wzrokową i słuchową. Przygotowujemy kartki formatu A4 z zapisanymi niektórymi cyframi. Nakładamy na nie kartkę z wyciętym otworem. Przesuwamy otwór po kartce, która znajduje się pod spodem, a zadaniem dziecka jest odgadnąć, jaka cyfra jest na niej napisana . Gdy dziecko zgadnie, należy podać słowo z taką samą liczbą głosek np. cyfra 5 to słowo zegar (5 głosek), 7 to parasol itd..
- https://youtu.be/VLny3vKs6eM - wykonanie akwarium
Praca kompensacyjno-korekcyjna:
Doskonalenie sprawności manualnych
- przewlekanie sznurków przez dziurki w tekturze
Percepcja wzrokowa
- Praca z KP4.2 – doskonalenie małej motoryki, ćwiczenie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, szukanie różnic.
Percepcja słuchowe
- klaśnij, tupnij tak jak ja, dzielenie słów na głoski
POWODZENIA
Anna Kawka, Małgorzata Mielczarek