Wiosna na wsi-wtorek
Cele:
zapoznanie ze zwierzętami hodowlanymi występującymi na wsi, wzbogacanie słownika czynnego dzieci o nazwy młodych osobników zwierząt hodowlanych, ćwiczenie narządów mowy poprzez naśladowanie głosów zwierząt, doskonalenie sprawności manualnej ręki.
- Ćwiczenia konstrukcyjne – budowanie z klocków zagród dla zwierząt.
Dzieci budują zagrody dla zwierząt i umieszczają w nich figurki zwierząt mieszkających na wsi. Określają wielkość zwierząt i ich zagród: małe zwierzęta – mniejsze zagrody, duże zwierzęta – duże zagrody.
- Zabawa ruchowa Kury do kurnika. Wyznaczamy miejsce do zabawy – kurnik. Dzieci naśladują odgłos kur (ko, ko) i ich chód, poruszając rękami jak skrzydłami. Na hasło: Kury do kurnika, kury chowają się do kurnika. Ostatnie dziecko – kura odchodzi od zabawy, np. siada z boku
- Utrwalanie kształtu koła. Kolorowe koła w trzech wielkościach: 1 duże, 3 średnie, 3 małe koła czerwone wycięte z kolorowego papieru dla każdego dziecka. Dzieci otaczają kształt każdego koła palcem. Przypominamy o prawidłowym kierunku kreślenia koła. Dzieci porównują wielkość kół, liczą je i określają, ile jest kół każdej wielkości. Wskazują koła, których jest najmniej
- Zagadki „Jakie to zwierzę?”-
https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw
KOLOROWANKA
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/zwierzeta-gospodarskie/