Wiosna na wsi-środa
- Ćwiczenia językowe:
O jakim zwierzęciu myślę? Obrazki zwierząt z poprzedniego ćwiczenia. Rozkładamy obrazki zwierząt i opisuje szczegółowo wygląd jednego z nich. Zadaniem wskazanego dziecka jest odgadnięcie, o jakim zwierzęciu następnie dziecko opisuje wygląd zwierzęcia, a pozostali zgadują, co to za zwierzę
- Zabawa ruchowa z elementem marszu – Gąski. Dziecko (gąska) maszeruje po terenie ogrodu i gęgaja: gę, gę, gę. Idą w różne części ogrodu, obchodzą sprzęty i drzewa.
Osłuchanie ze słowami i piosenki Wiosna na wsi (sł. i muz. B. Forma).
- Kogut głośno pieje,
gładzi piękne pióra.
– Ko, ko, jestem głodna
– woła pani kura.
Ref.: Kukuryku, ko, ko, ko,
gę, gę, gę, kwa, kwa, kwa,
mu, mu, iha, iha.
Kto nam dziś śniadanie da?
- Na podwórku gęsi
i małe kaczuszki tup, tup przytupują,
mają puste brzuszki.
Ref.: Kukuryku…
- Idzie pan gospodarz,
ciężki worek niesie,
szur, szur sypie ziarna,
wszyscy głodni przecież.
Ref.: Kukuryku…
- Z gospodarzem wiosna
cichutko przybyła
i pachnącą trawą
łąkę ozdobiła.
Ref.: Kukuryku…
- Pasą się owieczki,
krowy i barany,
jest już z nami wiosna,
świat się cieszy cały.
Ref.: Kukuryku…
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jakie odgłosy wydawała pani kura?
− Jak gęsi i kaczuszki przytupywały?
− Jak gospodarz sypał ziarna?
− Kto wydaje takie odgłosy: muu, muu; bee, bee; gę, gę; kwa, kwa; kukuryku?
− Czy melodia była wesoła, czy smutna?
− Czy piosenka była szybka, czy wolna?
- Zabawa bieżna Koniki.
Dzieci naśladują ruchem koniki, jednocześnie klaskając językiem. Koniki szybko biegają po łące, powoli wspinają się pod górkę i szybko zbiegają z górki.
KOLOROWANKA
https://www.jakoloruje.pl/zwierzeta-domowe-i-gospodarstwo.html