Wiosenna łąka
21.05.2020 – czwartek
Temat: Wiosenna łąka
Cel: zapoznanie z figurą – sześcianem, rozwijanie umiejętności szeregowania, rozwijanie sprawności manualnej
1. Przypomnienie cech kwadratu. Jakie są boki kwadratu ? Zapoznanie z sześcianem. Prezentacja dziecku kilku sześcianów różniących się wielkością. Dziecko liczy ściany i określa kształt. Układa figury według wzrastającej wielkości, a potem według malejącej.
https://www.youtube.com/watch?v=TJbnxOjSjF4 – 2 minutowy filmik prezentujący różnicę między kwadratem a sześcianem.
2. Zestaw zabaw ruchowych
https://www.youtube.com/watch?v=3OJHt-oEyTk – zabawy na łące przy piosence
3. Praca plastyczna – stemplowana łąka. ( karton, farby, patyczki do uszu, kartka papieru)
https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc – 2 minutowy filmik
4. Oglądanie sześcianów. Określanie różnic i podobieństw między nimi. Oglądanie rozłożonego sześcianu. Liczenie kwadratów. Rysowanie na każdej ścianie innego owada. Oglądanie obrazków sześcianu w różnym położeniu. Karta pracy część 4, s. 40
5. Przyjrzyjmy się z bliska kochanym owadom, które latają wokół nas na łące. Dowiecie się kto zbiera pyłek i zapyla kwiaty.
https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak – bąki z łąki
6. Mieszkańcy łąki – zagadki
https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4 – 3 minutowy film z zagadkami
Praca indywidualna:
„Przestaw sylaby” – ćw słuchowe
Rodzic wypowiada słowa sylabami przestawiając ich kolejność.
Dziecko odgaduje, jak należy prawidłowo wypowiedzieć słowo. Np. ka
– łą (łąka), ba – ża (żaba), mar – ko (komar), sa – o (osa), ła – pszczo
(pszczoła), cian – bo (bocian).
„Żabki i bocian”– ćw. koordynacji słuchowo –ruchowej
Dziecko – żabka skacze po łące. Gdy usłyszy hasło „bocian” – ucieka do stawu – wyznaczonego miejsca w pokoju.
Karty pracy na dole strony - ćw. grafomotoryczne
Rysowanie po śladzie. Wytnij obrazki i ułóż historyjkę obrazkową
Przygotowały nauczycielki
Aneta Woźniak, Anna Kawka