Wiem, jak chronić moją planetę
Cele: zapoznanie ze sposobem działania oczyszczalni ścieków i sortowni odpadów; rozwijanie umiejętności arytmetycznych.
Proszę o przeczytanie dzieciom wiersza:
Co to jest ekologia?
- Klimkiewicz, W. Drabik
Ekologia – mądre słowo,
a co znaczy – powiedz, sowo?
Sowa chwilę pomyślała
i odpowiedź taką dała:
„To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko, w paru zdaniach,
o wzajemnych powiązaniach
między nami, bo to wszystko
to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować”
– powiedziała mądra sowa….
Aby utrwalić definicję pojęcia „ekologia”, możemy zaproponować zabawę rytmiczną, np. dzieci mogą wyklaskiwać, wytupywać fragment wiersza zgodnie z analizą sylabową:
To na-u-ka o zwie-rza-kach,
la-sach, rze-kach, lu-dziach, pta-kach.
Mó-wiąc krót-ko, w pa-ru zda-niach,
o wza-jem-nych po-wią-za-niach
mię-dzy na-mi, bo to wszyst-ko.
Ćwiczenia gimnastyczne – utrzymanie prawidłowej postawy ciała. https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
Mniej czy więcej – zapoznanie ze znakami < i >:
Praca z KP4.4a – pisanie po śladzie znaków < i >, porównywanie liczby obiektów i zapisywanie rozwiązania znakami < i >.
https://youtu.be/NBAiuJ6O6Hk - znaki matematyczne- mniejsze i większe
Praca z KP4.4b – układanie historyjki obrazkowej, przeliczanie obiektów w zbiorach, dorysowywanie nakrętek, pisanie cyfr i znaków < i >.
Niezwykła podróż kropelki – film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ
Oczyszczalnia ścieków – film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=S2g1lM008gU
POWODZENIA
Anna Kawka, Małgorzata Mielczarek