Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Wielkanocny koszyczek

Środa 31.03.2021

 

Plan dnia (sytuacja edukacyjna):

  1. Wielkanocni goście – zabawa paluszkowa.

Dzieci siedzą w kole. Mówimy rymowankę, dzieci pokazują odpowiednią liczbę palców i odpowiadają na pytania.

Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?

Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?

Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?

Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało. Dwóch poszło do domu, to ile zostało?

Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło, bo pyszne śniadanie właśnie się skończyło.

  1. Zestaw ćwiczeń porannych nr. 15

– „Rzut do celu” – dzieci zwijają gazetę w rolkę, próbują trafić nią do kosza.

– „Marsz po obwodzie koła” – dzieci maszerują jedno za drugim, wkładają po kolei gazety do kosza.

Zajęcia główne:

  1. „Z mamą i tatą w kuchni” – historyjka obrazkowa. Przygotowujemy obrazki z historyjką

obrazkową, np.: Tata przynosi siatki z zakupami, mama stoi w kuchni, a dziecko rysuje przy stole.

Tata wkłada do lodówki produkty, mama ma przygotowane na stole urządzenia kuchenne:

mikser, miski, formy do ciasta i inne, dziecko myje ręce. Przy stole siedzi cała rodzina: tata kroi sałatkę, mama mikserem w misce robi ciasto, a dziecko dekoruje muf inki.  Na stole leży wiele przygotowanych potraw wielkanocnych, tata ustawia talerze, dziecko przynosi kwiaty, zaś mama wyjmuje z piekarnika wielkanocną babkę. ( możemy takie obrazki znaleźć w Internecie)

Prosimy aby dziecko opowiedziało, co przedstawiają obrazki ułożone w przypadkowej kolejności.

Następnie prosimy o ułożenie ich zgodnie z kolejnością wydarzeń. Na koniec zadajemy dzieciom pytanie: Jak u Was wyglądają przygotowania do świąt? • historyjka obrazkowa „Z mamą i tatą w kuchni”

  1. „Wielkanocne potrawy” – zabawa dydaktyczna. Przygotowujemy obrazki przedstawiające żurek w wazie, białą kiełbasę, babkę wielkanocną, mazurek, paschę, jajka w majonezie, sałatkę i inne. Prezentujemy obrazki, dzieci opowiadają, co one przedstawiają i czy u nich w domu też jest tradycja jedzenia takich potraw. • obrazki przedstawiające żurek w wazie, białą kiełbasę, babkę wielkanocną, mazurek, paschę, jajka w majonezie, sałatkę i inne WIELKANOC-PLANSZE.pdf 
  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr. 15

– „Wędrująca pisanka” – ćwiczenie dużych grup mięśni. Dzieci w parach, stają tyłem do siebie w odległości jednego kroku, w niewielkim rozkroku. Na hasło przekazują sobie pisanki dołem

– między nogami, wykonują skłon tułowia w przód. Następnie podają pisanki górą – nad głowami, wykonują wyprost tułowia. Ćwiczenie powtarzamy 6–8 razy.

– „Ostrożnie jak z jajkiem” – ćwiczenie mięśni brzucha. Uczestnicy zabawy siedzą w siadzie płaskim, ręce mają oparte z tyłu na podłodze. Układają jajko po jednej ze stron, a następnie unoszą wyprostowane nogi nad podłogę i przenoszą je nad jajkiem, tak aby go nie dotknąć. Ćwiczenie powtarzamy 6–8 razy.

Inne formy:

  1. „Układamy rytmy” – zabawa dydaktyczna. Przygotowujemy dużo liczmanów w różnych kolorach. Prezentujemy rytm najpierw dwu-, potem trzy-, a może nawet

czteroelementowy. Dzieci ze swoich liczmanów kontynuują rozpoczęty rytm. • dużo liczmanów w różnych kolorach

  1. „Wielkanocny mazurek” – pieczemy ciasto. Przygotowujemy produkty i narzędzia kuchenne, potrzebne do upieczenia ciasta. Dzieci, ubrane w fartuszki, pamiętają o umyciu rąk przed zajęciem. Przygotowujemy ciasto zgodnie z poniższym przepisem:

Kruche ciasto na mazurek:

– 300 g mąki,

– kostka masła,

– 100 g cukru pudru,

– 2 żółtka,

– 2 łyżki śmietany (można zastąpić trzecim żółtkiem)

Dzieci siekają na stolnicy mąkę z masłem i cukrem. Następnie dodają żółtka i śmietanę i całość ugniatają. Ugniecione ciasto schładzają w lodówce przez godzinę. Po wyjęciu ciasta układają je w dużej formie tak, żeby miało niewielkie brzegi (zapobiegną wypłynięciu masy kajmakowej). Nakłuwają ciasto widelcem, a następnie z pomocą N. pieką 12–20 minut w 200°C. Wystudzone ciasto polewają roztopionymi krówkami albo gotową masą kajmakową z puszki i dekorujemy. • narzędzia kuchenne i produkty potrzebne do upieczenia ciasta, krówki lub masa kajmakowa z puszki

  1. Zajęcia dodatkowe „List od Zająca”

LIST-OD-ZAJĄCA-1.pdf

LIST-OD-ZAJĄCA-2.pdf

ZADANIE-1 list.pdf

ZADANIE-2 list.pdf

ZADANIE-3 list.pdf

Praca indywidualna:

  1. http://bystredziecko.pl/kolorowe-dyktando-graficzne-piskle-i-pisanka-odkoduj-obrazek-matematyka/– kodowanie – dyktando graficzne z pisklakiem i pisanką
  2. http://kusiatka.blogspot.com/2019/03/tabelki-z-aczeniem-cech-pliki-do-druku.html– kodowanie – poukładaj we właściwych polach

Karty pracy:

  1. https://przedszkolankowo.pl/2018/03/23/wielkanocne-karty-pracy-zestaw-2/– zbiór kart pracy
  2. https://przedszkolankowo.pl/2018/03/25/mini-zestaw-wiekanoc/– zbiór kart pracy
  3. https://www.easypeasyandfun.com/easter-counting-coloring-pages/– kolorowanki z cyframi od 1 do 10.

Kolorowanki:

  1. http://www.coloring-book.info/coloring/coloring_page.php?id=27
  2. http://www.supercoloring.com/coloring-pages/holidays/easter