Wielkanoc- wtorek
Śniadanie wielkanocne – ćwiczenie narządów artykulacyjnych. Przedstawienie zdjęć potraw charakterystycznych dla Świąt Wielkanocnych i wypowiadanie rymowanki. cicho, głośno, wolno, szybko.
Dzieci: Najpierw żurek z kiełbasą mówią: mniam, mniam, mniam, i głaszczą się po brzuchach, i ziemniaki z okrasą, dmuchają na gorące ziemniaki, potem pyszne jajeczka, wypowiadają głoskę mmmmm na zmianę: cicho i głośno, a na końcu – babeczka. nabierają dużo powietrza, zamykają usta i wypychają policzki. Dziecko naśladuje zaproponowane przez dźwięki oraz ruchy. Zabawę powtarzamy kilka razy, wypowiadając rymowankę Iwony Fabiszewskiej:Zdjęcia przedstawiające: żurek na talerzu, białą kiełbasę, jajka, babkę wielkanocną.
Zabawa ruchowa z elementem skoku i podskoku – Kurczęta.
Dzieci są kurczętami. Skaczą po całej sali obunóż, cichutko wypowiadając sylabę: pi, pi, pi. Na hasło : Lis się skrada, kurczęta jak najszybciej ustawiają się pod ścianami. Na kolejne hasło: Lis wrócił do lasu, kurczęta kontynuują skakanie.
Zabawa matematyczna „Stół Wielkanocny” Ustawiają na stole odpowiednią liczbę talerzy, sztućców, kubeczków. Na środku stołu umieszczają np. plastikowy wazon z palemką, a obok wazonu – rzeżuchę w doniczce i baranka z cukru.
Zabawa ruchowa z elementem rzutu – Celuj w mur. Należy ustawić mur z kilku tekturowych pudełek. Dzieci (z wyznaczonej linii) rzucają piłką tak, aby rozbić mur. Przeliczają za każdym razem, z ewentualną pomocą , ile pudełek udało się im strącić. Zwycięzca zostaje nagrodzony brawami.