Wielkanoc- środa
- Zabawa Której pisanki brakuje? – utrwalanie nazw kolorów.
Sylwety jajka w kolorach: czerwonym, niebieskim, zielony, żółtym, pomarańczowym (można wykorzystać te wycięte przez dzieci). Układamy na stole (jedną obok drugiej) sylwety pięciu jajek w kolorach: czerwonym, niebieskim, zielonym, żółtym, pomarańczowym (zadanie można również rozpocząć od sylwet trzech jajek). Dzieci przeliczają sylwety jajek. Podają ich kolory. Następnie prosimy, aby dzieci odwróciły się tyłem. Chowamy sylwetę jednego jajka. Dzieci odgadują, której sylwety brakuje.
- Wielkanocni goście – zabawa paluszkowa.
Mówimy rymowankę, dzieci pokazują odpowiednią liczbę palców i odpowiadają na pytania. Przy wielkanocnym stole pięciu gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało? Przy wielkanocnym stole czterech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
- Przy wielkanocnym stole trzech gości siedziało. Jeden poszedł do domu, to ile zostało?
- Przy wielkanocnym stole dwóch gości siedziało. Dwóch poszło do domu, to ile zostało?
- Przy wielkanocnym stole smutno się zrobiło, bo pyszne śniadanie właśnie się skończyło.
- Słuchanie piosenki Wielkanocny poranek (sł. i muz. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak). Rozmowa na temat tekstu piosenki.
- W wielkanocny poranek
dzwoni dzwonkiem baranek.
Dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń, dzyń,
dzwoni dzwonkiem baranek.
Ref. Wielkanocne kotki
robiąc miny słodkie,
już wyjrzały z pączka,
siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc,
wierzbę pytają.
2. A kurczątka z zającem
podskakują na łące.
Hop, hop, hop, hop, hop, hop,
podskakują na łące.
Ref.: Wielkanocne kotki..
pytania dotyczące piosenki:
− Jaką mamy porę roku, kiedy obchodzimy Święta Wielkanocne?
− O jakich wielkanocnych kotkach opowiada piosenka?
− Z czym kojarzą nam się zajączek, kurczątko, baranek?
- Zabawa ruchowa Turlające się jajo.
Dzieci kładą się na dywanie. Są pisankami. Turlają się w stronę, np. w stronę okna, w stronę drzwi. Uważają, aby nie zderzyć się z innym dzieckiem – wtedy pisanka może pęknąć. Jeśli tak się stanie (dzieci zderzą się), podchodzimy do dziecka, sprawdzamy, czy pisanka jest cała, lekko naciskając dziecko w różnych miejscach. Stwierdza, że wszystko jest w porządku, i zabawa toczy się dalej.