Wielkanoc- poniedziałek
Zadanie:
Zapoznanie dzieci z niektórymi zwyczajami wielkanocnymi. Rozwijanie logicznego myślenia, wprowadzenie nastroju oczekiwania na zbliżające się Święta Wielkanocne
Rozpoznawanie jajka za pomocą dotyku.
Jajko ugotowane na twardo, czarodziejskie pudełko. Wkładamy do czarodziejskiego pudełka jajka ugotowane na twardo (kurze, gęsie, przepiórcze). Dzieci mają za zadanie rozpoznać za pomocą dotyku, co znajduje się w pudełku.
Zabawa ruchowa Kura i jajka.
Mała obręcz dla każdego dziecka. Jedno dziecko pełni rolę kury, a pozostałe dzieci są jajkami – kucają w obręczy. Kura dotyka jajek. Wychodzą z nich kurczątka, naśladują ruchy swojej mamy i wędrują za nią. Na koniec następuje zmiana dziecka w roli kury
Prezentowanie koszyczka wielkanocnego i wyjaśnianie jego symboliki. Chleb symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność. Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia. Wędlina jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu. Sól i pieprz symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę. Baranek jest symbolem Chrystusa – Baranka Bożego, który zwyciężył śmierć. Wkładana do koszyczka figurka baranka jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba. Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.
Dzieci nazywają znajdujące się w nim przedmioty. Wyjaśnienie symboliki.
https://www.youtube.com/watch?v=84MQP7KNC2g
Zabawa ruchowo-naśladowcza
Przedświąteczne porządki. Dzieci naśladują ruchem czynności, związane z wykonywaniem przedświątecznych porządków: odkurzanie, zamiatanie, ścieranie kurzu, mycie okien, trzepanie dywanów itp.