Wielkanoc- piątek
- Rozmowa na temat: Moja ulubiona... (na podstawie obrazków).
Obrazki przedstawiające pisanki/kraszanki. Dzieci oglądają obrazki i opowiadają, które pisanki/kraszanki podobają im się najbardziej oraz dlaczego.
- Ćwiczenia w siadzie:
− skłon do podłogi z rękami prostymi w łokciach, trzymającymi laskę, − przekładanie laski: w bok, za plecami i przed sobą, − przenoszenie nóg ugiętych w kolanach nad laską – za laskę i przed laskę, − trzymanie laski stopami, pionowo.
- Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Wielkanoc”
– Kurko, proszę, znieś jajeczka,
śnieżnobiałe lub brązowe,
ja z nich zrobię na Wielkanoc cud-pisanki kolorowe.
Do koszyczka je powkładam, z chlebkiem,
babką lukrowaną, potem pójdę je poświęcić z bratem,
siostrą, tatą, mamą.
Przy śniadaniu wielkanocnym
podzielimy się święconką
i buziaka dam mamusi,
zajączkowi i kurczątkom.
„Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła,
tatę wodą popryskamy,
mama będzie zmokłą kurką,
bo to poniedziałek lany!
Rozmowa kierowana na podstawie wiersza
− Z czego robi się pisanki?
− Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?
− Co robimy w lany poniedziałek?
− Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?
- Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Baranki.
Dzieci (baranki) chodzą na czworakach, gdy N. gra na tamburynie. Na przerwę w grze baranki zatrzymują się i pochylają głowy do podłogi – jedzą trawę, a potem unoszą je wysoko – oglądają chmurki.
piosenka :
https://www.youtube.com/watch?v=t-jVEPrPR9c