Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

W teatrze

Środa 14.04.2021

  1. „Przedmioty z woreczka” – zabawa słuchowa. wkłada do woreczka przedmioty, które mogą się kojarzyć z jakąś bajką lub filmem dla dzieci. Dzieci losują przedmiot z worka i tylko za pomocą dotyku określają, co to jest. Następnie wszystkie razem wymyślają, z jakiego filmu lub bajki może pochodzić dany przedmiot. N. jeszcze raz prezentuje przedmioty z woreczka i prosi, aby dzieci wymówiły nazwy tych przedmiotów. Pyta, czy dzieci słyszą jakieś podobieństwo. Następnie prosi, aby ułożyć w jednym miejscu te, których nazwy zaczynają się głoską f. Na koniec dzieci je liczą.
  1. Zestaw ćwiczeń porannych nr.16

– „Dobierz sobie parę” – zabawa bieżna. Na sygnał dzieci rozbiegają się w dowolnych kierunkach, a na polecenie N. dobierają się parami.

– Marsz po kole i śpiew znanej dzieciom piosenki.

Zajęcia główne:

  1. „W kinie” – słuchanie wiersza.

Piegowaty Jaś z Radzynia

co sobotę szedł do kina.

Co sobotę wszyscy w kinie

mieli dość Jasiowych minek.

Bo ten piegowaty chłopak

wszystko robił tam na opak,

głośno gadał, jadł, szeleścił,

ze sześć paczek chrupek zmieścił.

Potem czas na popijanie,

puszek z sykiem otwieranie,

tupot nóg i głośne śmiechy,

ależ Jasio miał uciechę!

Jaś się dziwił, że dziewczyna

żadna nie chce z nim do kina.

A koledzy też nie chcieli,

widząc Jasia osłupieli…

Pewnej soboty bez jego wiedzy

usiedli za nim jego koledzy,

jedli i pili głośno chrząkając,

i Jasiowi w fotel często stukając.

Jasia Pieguska złość już rozsadza!

A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…

„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”

I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.

Rozmowa na temat wiersza. Zadajemy pytania dotyczące tekstu, np.: Gdzie co sobotę chodził

Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr. 16

– „Eksponaty w muzeum” – zabawa równoważna. Uczestnicy zabawy ćwiczą w parach, jedno z dzieci jest kustoszem muzeum i tworzy wystawę z eksponatów. Drugie dziecko przyjmuje rolę posągu, rzeźby lub innego przedmiotu znajdującego się w muzeum. Kustosz ustawia swój eksponat, wymyśla pozycję, ustawia ręce, nogi, głowę. Po chwili następuje zmiana ról. Zabawę powtarzamy kilka razy.

– „Aktorzy” – zabawa naśladowcza. Przedszkolaki są podzielone na 2 zespoły. Dzieci z pierwszego zespołu poruszają się po sali w wymyślony przez siebie, charakterystyczny, odróżniający ich od innych sposób. Dzieci z drugiego zespołu to aktorzy, którzy mają odegrać rolę swoich poprzedników. Najpierw dokładnie obserwują, a gdy przyjdzie ich kolej, wiernie naśladują wybraną postać. Teraz każde dziecko z pierwszej grupy może odgadnąć, który aktor je naśladuje. Żeby ułatwić zadanie, można podzielić dzieci na większą liczbę zespołów. Zabawę powtarzamy tak, aby każdy zespół mógł odegrać swoje role.

  1. „Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?” – zabawa dydaktyczna. Mówimy zdania, dzieci mają określić, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie. Dzieci mają uzasadnić, dlaczego tak myślą. Przykładowe zdania: W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami; W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji; W kinie kładziemy nogi na fotel sąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć; W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać; W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając.

Inne formy:

  1. „Pętelki” – ćwiczenie komunikacji. Dzieci siedzą w kręgu. N. pyta: Co oznacza słowo

pętelka i zwrot złapać kaszelek? Jak ma na imię dziewczynka z piosenki? Co było dla niej trudne? Chętne dzieci udzielają odpowiedzi. Następnie zamykają oczy i zastanawiają się, co sprawia im ogromny trud. N. rzuca piłkę do dowolnej osoby, a ona opowiada o tym. Reszta grupy podaje pomysły na rozwiązanie problemu. Później każde dziecko otrzymuje po 3 klocki i układa je przed sobą w szeregu. Wspólnie z N. dzielą słowa z piosenki na sylaby (najpierw 2-sylabowe, potem 3-sylabowe) – wyciągają ułożone równolegle dłonie do przodu i zamachem rąk „odcinają” kolejno sylaby. Następnie układają odpowiednią liczbę klocków. Na koniec dzieci dobierają się w pary. Jedno dziecko będzie palcem wskazywało jakąś część twarzy, a drugie będzie dzieliło jej nazwę na sylaby i układało w szeregu tyle klocków, ile jest sylab. Po chwili dzieci zamieniają się rolami.

  1. „Graffiti” – ćwiczenie ruchowe i ruchowo-słuchowe. wraz z dziećmi stoi w kręgu.

Wszyscy w powietrzu kreślą palcem pętelki. Następnie śpiewają, maszerują i rysują pętelki rękami na ścianach sali.

Piosenki;

  1. https://www.youtube.com/watch?v=W_M5PTTPScs– Kolorowe kredki (Fasolki)
  2. https://www.youtube.com/watch?v=fWELNWWycOU– Kolorowe kredki (Bajeczki Pioseneczki)

Praca indywidualna:

  1. https://eduzabawy.com/karty_pracy/puzzle2/dzien-kredki-5-elementow/– puzzle – kredki
  2. https://eduzabawy.com/karty_pracy/puzzle2/dzien-kredki-3-elementy/– puzzle – kredki

Zabawy różne:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=25g-y1tiGOY– zabawa muzyczno-naśladowcza „Malarz”
  2. https://www.logopestka.pl/kolorowe-kredki-narysuja-wszystko-to-co-chce/– zabawa logopedyczna „Kredki”

Kolorowanki:

  1. http://kolorowanki.joe.pl/malowanki-malarz-i-zaczarowany-olowek,bajkowe-postacie
  2. https://czasdzieci.pl/kolorowanki/id,69a38-smerfy,do_druku,7334f2.html
  3. http://www.supercoloring.com/coloring-pages/arts-culture/famous-paintings

Karty pracy:

Praca z KP4.4 – rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel. • KP4.4, kredki