Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

W muzeum

Piątek   16.04.2021

 

  1. „Co gromadzimy w muzeum?” – zabawa słownikowa. zadaje pytania, dzieci odpowiadają na podstawie swoich doświadczeń. N. zwraca uwagę, że muzeum może też wyglądać inaczej, np.: skanseny, muzea pałacowe, izby pamięci, centra kulturalne, muzea wirtualne. W każdym muzeum są gromadzone i prezentowane inne przedmioty. Na koniec N. zadaje pytanie: Dlaczegogromadzimy różne rzeczy i pokazujemy je na wystawach? N. kieruje rozmową w taki sposób, aby dzieci zrozumiały, że w muzeum zdobywamy wiedzę o przeszłości.
  1. Zestaw ćwiczeń porannych nr.16

– „Kulawy lisek” – czworakowanie. Dzieci składają szarfę i wkładają ją pod kolano. Przemieszczają się na rękach i podskakują na jednej nodze. Na sygnał podnoszą szarfę do góry – zmieniają nogę.

Zajęcia główne:

  1. „W teatrze” – praca z obrazkiem. przygotowuje obrazek przedstawiający teatr, w nim widoczne: scena, dekoracje, aktorzy, kotary, rekwizyty, widownia. N. wskazuje kolejne obrazki, podaje ich nazwy, rozmawia z dziećmi o funkcji danej osoby, rzeczy lub miejsca w teatrze. • obrazek przedstawiający teatr, w nim widoczne: scena, dekoracje, aktorzy, kotary, rekwizyty, widownia
  1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr. 16

– „Koncert muzyczny” – ćwiczenie mięśni grzbietu. Dzieci leżą na brzuchu, opierają głowę na dłoniach, złożonych jedna na drugiej. Na hasło: Koncert! przedszkolaki unoszą głowę i ramiona nad podłogę. Dłońmi stukają przed sobą o podłogę – grają na bębenku. Po chwili wracają do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy 6–8 razy.

– „Balet i inne tańce” – ćwiczenie ze wstążką w rytm muzyki. N. rozdaje przedszkolakom kolorowe wstążki do ćwiczeń i włącza muzykę. Dzieci poruszają się w rytm muzyki – tańczą własny układ ze wstążką. Wykonują obszerne ruchy ramionami, krążenia, wymachy, ruchy rąk w nadgarstkach itp. N. ćwiczy razem z dziećmi, inspiruje i aktywizuje nieśmiałe dzieci. Zabawa trwa 2–3 minuty. Jeżeli grupa jest liczna, można podzielić dzieci na dwa zespoły tak, aby zaprezentowały swoje tańce na zmianę.

Inne formy:

  1. „Eksponaty” – zabaw dydaktyczna. wyjaśnia pojęcie eksponat oraz wystawa. Prezentuje dzieciom różne eksponaty np. pojazdy, ubrania, biżuterię, przedmioty codziennego użytku, obrazy itp. – wszystkie, które dawniej były wykorzystywane, a teraz wyglądają zupełnie inaczej. Dzieci wskazują różnice pomiędzy prezentowanymi eksponatami a przedmiotami, które współcześnie je zastępują.
  1. „Posągi” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się swobodnie po sali w różnych kierunkach. Na hasło N.: Posągi! – dzieci zatrzymują się, przyjmują dowolną pozę i pozostają w niej nieruchome jak posągi aż do czasu, gdy usłyszą hasło N.: Dzieci! Zabawę powtarzamy kilka razy.

Praca indywidualna:

  1. https://eduzabawy.com/karty_pracy/dopasuj_cienie/dzien-kredki/– połącz obrazek z cieniem – kredki i plamy farb
  2. https://rodzicielskieinspiracje.pl/dzien-kredki-w-przedszkolu-karty-pracy-i-opaska-na-glowe-pdf-za-darmo/– zbiór kart pracy m.in. rysowanie po śladzie, przeliczanie, dodawanie
  3. https://ponadwszystko.com/rozwoj-motoryczny-dziecka-w-wieku-przedszkolnym-dzien-kredki/– zbiór kart pracy m.in. namaluj coś swoim ulubionym kolorem, rysowanie po śladzie itp.

Kolorowanki:

  1. https://eduzabawy.com/kolorowanki-do-drukowania/dzien-kredki/
  2. https://www.kolorowe-obrazki.pl/kolorowanki-kredki/
  3. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/trzy-szczesliwe-kredki

Karty pracy:

  1. https://przedszkolankowo.pl/2018/01/17/teatr-plansze/– karty obrazkowe „Rodzaje teatrów” i „Elementy teatru”
  2. https://przedszkolankowo.pl/2018/01/19/lalki-teatralne-plansze/– karty obrazkowe „Lalki teatralne”

Film edukacyjny:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0– film edukacyjny „Jak powstaje spektakl teatralny?”
  2. https://www.youtube.com/watch?v=SdR-t3F18Ro– film edukacyjny „Jak na scenie grają cienie?”
  3. https://www.youtube.com/watch?v=HEuK3xj1uxk– mini teatrzyk cieni „Calineczka”