W muzeum
Piątek 16.04.2021
- „Co gromadzimy w muzeum?” – zabawa słownikowa. zadaje pytania, dzieci odpowiadają na podstawie swoich doświadczeń. N. zwraca uwagę, że muzeum może też wyglądać inaczej, np.: skanseny, muzea pałacowe, izby pamięci, centra kulturalne, muzea wirtualne. W każdym muzeum są gromadzone i prezentowane inne przedmioty. Na koniec N. zadaje pytanie: Dlaczegogromadzimy różne rzeczy i pokazujemy je na wystawach? N. kieruje rozmową w taki sposób, aby dzieci zrozumiały, że w muzeum zdobywamy wiedzę o przeszłości.
- Zestaw ćwiczeń porannych nr.16
– „Kulawy lisek” – czworakowanie. Dzieci składają szarfę i wkładają ją pod kolano. Przemieszczają się na rękach i podskakują na jednej nodze. Na sygnał podnoszą szarfę do góry – zmieniają nogę.
Zajęcia główne:
- „W teatrze” – praca z obrazkiem. przygotowuje obrazek przedstawiający teatr, w nim widoczne: scena, dekoracje, aktorzy, kotary, rekwizyty, widownia. N. wskazuje kolejne obrazki, podaje ich nazwy, rozmawia z dziećmi o funkcji danej osoby, rzeczy lub miejsca w teatrze. • obrazek przedstawiający teatr, w nim widoczne: scena, dekoracje, aktorzy, kotary, rekwizyty, widownia
- Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr. 16
– „Koncert muzyczny” – ćwiczenie mięśni grzbietu. Dzieci leżą na brzuchu, opierają głowę na dłoniach, złożonych jedna na drugiej. Na hasło: Koncert! przedszkolaki unoszą głowę i ramiona nad podłogę. Dłońmi stukają przed sobą o podłogę – grają na bębenku. Po chwili wracają do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie powtarzamy 6–8 razy.
– „Balet i inne tańce” – ćwiczenie ze wstążką w rytm muzyki. N. rozdaje przedszkolakom kolorowe wstążki do ćwiczeń i włącza muzykę. Dzieci poruszają się w rytm muzyki – tańczą własny układ ze wstążką. Wykonują obszerne ruchy ramionami, krążenia, wymachy, ruchy rąk w nadgarstkach itp. N. ćwiczy razem z dziećmi, inspiruje i aktywizuje nieśmiałe dzieci. Zabawa trwa 2–3 minuty. Jeżeli grupa jest liczna, można podzielić dzieci na dwa zespoły tak, aby zaprezentowały swoje tańce na zmianę.
Inne formy:
- „Eksponaty” – zabaw dydaktyczna. wyjaśnia pojęcie eksponat oraz wystawa. Prezentuje dzieciom różne eksponaty np. pojazdy, ubrania, biżuterię, przedmioty codziennego użytku, obrazy itp. – wszystkie, które dawniej były wykorzystywane, a teraz wyglądają zupełnie inaczej. Dzieci wskazują różnice pomiędzy prezentowanymi eksponatami a przedmiotami, które współcześnie je zastępują.
- „Posągi” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się swobodnie po sali w różnych kierunkach. Na hasło N.: Posągi! – dzieci zatrzymują się, przyjmują dowolną pozę i pozostają w niej nieruchome jak posągi aż do czasu, gdy usłyszą hasło N.: Dzieci! Zabawę powtarzamy kilka razy.
Praca indywidualna:
- https://eduzabawy.com/karty_pracy/dopasuj_cienie/dzien-kredki/– połącz obrazek z cieniem – kredki i plamy farb
- https://rodzicielskieinspiracje.pl/dzien-kredki-w-przedszkolu-karty-pracy-i-opaska-na-glowe-pdf-za-darmo/– zbiór kart pracy m.in. rysowanie po śladzie, przeliczanie, dodawanie
- https://ponadwszystko.com/rozwoj-motoryczny-dziecka-w-wieku-przedszkolnym-dzien-kredki/– zbiór kart pracy m.in. namaluj coś swoim ulubionym kolorem, rysowanie po śladzie itp.
Kolorowanki:
- https://eduzabawy.com/kolorowanki-do-drukowania/dzien-kredki/
- https://www.kolorowe-obrazki.pl/kolorowanki-kredki/
- http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/trzy-szczesliwe-kredki
Karty pracy:
- https://przedszkolankowo.pl/2018/01/17/teatr-plansze/– karty obrazkowe „Rodzaje teatrów” i „Elementy teatru”
- https://przedszkolankowo.pl/2018/01/19/lalki-teatralne-plansze/– karty obrazkowe „Lalki teatralne”
Film edukacyjny:
- https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0– film edukacyjny „Jak powstaje spektakl teatralny?”
- https://www.youtube.com/watch?v=SdR-t3F18Ro– film edukacyjny „Jak na scenie grają cienie?”
- https://www.youtube.com/watch?v=HEuK3xj1uxk– mini teatrzyk cieni „Calineczka”