Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

W marcu jak w garncu

Temat dnia: W marcu jak w garncu 26.03.2020 - czwartek

ZADANIA:  rozwijanie orientacji przestrzennej oraz prawej i lewej strony ciała.

1. Zabawy z zastosowaniem rymowanki Małgorzaty Barańskiej Prawa, lewa strona ciała

Nauczyciel ( rodzic ) mówi rymowankę, a dziecko pokazuje odpowiednie części ciała

                                                                    Dziecko:

Prawe oko, prawe ucho                              pokazuje prawe oko, prawe ucho,

prawa ręka, prawy bok                               pokazuje prawą rękę i prawy bok,

Prawą nogą najpierw tupnę,                       tupie prawą nogą,

potem w prawo zrobię krok.                        wykonuje krok w prawo,

Tutaj lewy mam policzek,                            pokazuje palcem lewy policzek,

lewe ucho, lewe oko.                                   pokazuje lewe ucho i lewe oko,

Stań naprzeciw mnie, kolego,                     dobiera się w pary, ( rodzeństwo lub rodzic )

i spójrz w oczy mi głęboko.                          patrzą sobie w oczy.   

Nauczyciel ( rodzic ) daje dziecku frotkę i sprawdza poprawność założenia ich na lewy nadgarstek

2. Zabawa ,,Prawa-lewa” – określanie stron ciała. Dziecko dotykają ręką (na której jest frotka) części ciała, lewego oka, ucha, kolana, stopy; na koniec wykonuje obrót w lewo. To samo wykonuje prawą ręką (frotka na prawym nadgarstku).

3. Praca plastyczna – Pani Wiosna – malowanie farbami lub kredkami ( obrazek na dole strony )

4. Chodzenie „pod dyktando"- nauczyciel ( rodzic ) stoi obok dziecka i mówi: Dwa kroki w prawo... (dziecko wykonuje). Teraz trzy kroki do przodu... Dwa kroki do tylu... Pięć kroków w lewo...

5. Rozmowa na temat:

https://www.youtube.com/watch?v=PVGjzJYrMdM  - opowiadanie edukacyjne

− Co to jest pogoda?

− Jakie znacie elementy pogody?

− Czy w tym samym czasie wszędzie, np. w całej Polsce, jest taka sama pogoda?

− Dlaczego ludzie często narzekają na pogodę?

 − Co oznacza określenie: dobra pogoda?

 − Kto zajmuje się badaniem pogody?

6. Zabawa ruchowa do piosenki Taniec połamaniec

https://www.youtube.com/watch?v=ZlanSiI7HnI

7. Rozmowa na temat wiatru.

− Po czym poznajemy, że wieje wiatr?

− Czy wiatr zawsze jest zimny?

− Jak możemy określić, skąd wieje wiatr?

8. Wykonanie wskaźnika służącegodo określenia kierunku wiatru

Dzieci dostają rurki do napojów. Wycinają z bibuły wąski pasek i z pomocą rodzica mocują bibułę do rurki za pomocą małej pinezki lub szpilki.

9. Sprawdzanie, zktórego kierunku wieje wiatr.

Dzieci ze wskaźnikami wychodzą na balkon lub taras. Podnoszą ręce ze wskaźnikami do góry i obserwują, w którą stronę odchyla się bibuła.

Wniosek: Wiatr wieje z przeciwnego kierunku niż ten, w którym wychyla się bibuła

10. Bajka "Słońce i wiatr "  

https://www.youtube.com/watch?v=5S3YlCFbKfI

KARTY PRACY - na dole strony

                                                                                                   Przygotowały nauczycielki

                                                                                                  Anna Kawka, Aneta Woźniak