W kinie
Wtorek 13.04.2021
- „W fotelu kinowym” – zabawa słuchowa. prosi, aby dzieci wygodnie usiadły jak w fotelu kinowym i aby podały nazwy przedmiotów przedstawionych na obrazkach. Następnie dzieci liczą sylaby w poszczególnych słowach, wskazują głoskę na początku. Młodsze dzieci tylko dzielą wyrazy na sylaby.
- Zestaw ćwiczeń porannych nr.16
– „Uciekaj myszko do dziury” – ćwiczenia z elementem czworakowania. Połowa dzieci staje w kręgu, trzyma się za ręce i unosi je tak, aby można było swobodnie przebiegać pod nimi na czworakach. Pozostałe dzieci są myszkami – wbiegają do środka kręgu i z niego wybiegają. Na hasło: kot! krąg się zamyka. Tworzące go dzieci przysiadają, a złapane myszki powiększają krąg.
– „Kto silniejszy” – ćwiczenia siłowe – mocowanie. Dzieci w parach siedzą przodem do siebie w siadzie rozkroczny, mają stopy zwarte ze stopami współćwiczącego, wspólnie trzymają oburącz szarfy za końce. Jedno z ćwiczących dzieci odchyla się do leżenia na plecach i przeciąga współćwiczącego do skłonu w przód, po czym dzieci zamieniają się. Na hasło: Kto silniejszy! przeciągają się i odchylają do tyłu w tym samym momencie.
Zajęcia główne:
- „Liczymy w parach” – zabawa matematyczna. Dzieci dobierają się w pary. Każda para ma do dyspozycji komplet 10 liczmanów, kartki z liczbami od 1 do 8. Jedno dziecko z pary próbuje ułożyć zadanie do wykonania przez drugie dziecko. Drugie dziecko wykonuje je za pomocą liczmanów.
- „Zamieniamy się biletami” – zabawa dydaktyczna z elementami zabawy ruchowej. Dzieci poruszają się po sali w dowolnych kierunkach, na sygnał zamieniają się biletami i siadają na miejscach wskazanych na otrzymanym bilecie.
- „Kukiełka z łyżki drewnianej” – zabawa plastyczna. Gromadzimy dla każdego dziecka: jedną drewnianą łyżkę, włóczkę, kokardki, klej, piankę kreatywną lub ścinki tkanin, folię samoprzylepną, drut kreatywny, nożyczki. Dzieci ozdabiają drewniane łyżki tak, aby powstały postaci – doklejają włosy, elementy twarzy, ubranie. Z drutu kreatywnego tworzą ręce. dla każdego dziecka: jedna drewniana łyżka, włóczka, kokardki, klej, pianka kreatywna lub szmatki, folia samoprzylepna, drut kreatywny, nożyczki
Inne formy:
- „Coś na f ” – zabawa spostrzegawcza. Dzieci podają nazwy przedmiotów znajdujących się w sali lub poza nią. Za pomocą gestodźwięków (klaskania, tupania) określają, czy w danym słowie występuje głoska f.
- „Zatrzymujemy film” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po sali według rytmu. Podczas przerwy w muzyce stają nieruchomo – jak zatrzymana klatka filmu.
Piosenki:
- https://www.youtube.com/watch?v=JitEZdvs0aQ– Magiczne miejsce
- https://www.youtube.com/watch?v=DQESNlivkIQ– Zabawa w teatr z królewną Wisłą
Kolorowanki:
- http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/malarz-artysta-malujacy-na-plutnie
- http://www.domowyprzedszkolak.pl/item/malarz-102
- https://www.e-kolorowanki.eu/zawody/zawod-malarka-kolorowanka-do-druku/zawody-kolorowanka-do-druku-malarz/
Karty pracy:
- https://eduzabawy.com/karty_pracy/dokoncz_obrazek/dzien-kredki/– dokończ obrazek – kredki
- https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/dzien-kredki/– rysowanie po śladzie – kredki
Praca z KP4.5 – przeliczanie elementów, odzwierciedlanie liczby za pomocą symboli. Rozwijanie percepcji wzrokowej. • KP4.5, kredki
Zabawy plastyczne:
- https://www.hellowonderful.co/post/melted-crayon-art/– praca plastyczna ze startych na tarce kredek woskowych
- https://www.arbuziaki.pl/jesienne-drzewa-diy-jesienne-prace-plastyczne/– jesienne drzewo ze strużyn z kredek
- http://www.kreatywniewdomu.pl/2017/05/struzynowy-paw-paw-inny-niz-wszystkie.html– paw ze strużyn z kredek
Zabawy matematyczne:
- https://fenek.pl/img/pdf/karty_pracy_miejsca.pdf– połącz w pary pasujące obrazki „Miejsca”
- http://www.supercoloring.com/dot-to-dots/dancing-ballerina– połącz kropki „Baletnica”