Telefon
Czwartek 08.04.2021
- „Zrob tyle, ile” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po sali zgodnie z podanym rytmem. W przerwie N. pokazuje kartonik z liczbą od 1 do 7 i prosi o wykonanie różnych ćwiczeń gimnastycznych w ilości podanej na kartoniku. kartoniki z liczbami od 1 do 7
- Zestaw ćwiczeń porannych nr.13
– „Zaprzęgi” – dzieci dobierają się parami. Jedno dziecko-konik zakłada szarfy na ramiona, drugie trzyma szarfy w rękach jak lejce. Podskakują z nogi na nogę, po okręgu koła. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, dzieci zamieniają się rolami.
– Marsz swobodny po okręgu koła – odkładanie szarf na wyznaczone miejsce.
Zajęcia główne:
- „Mali wynalazcy” – osłuchanie z piosenką.
Czy dorośli już nam wszystko
wymyślili?
Wynaleźli, opisali
i odkryli?
Leki, drony i smartfony,
i żarówki…
Poczekajcie! Nadciągają
mądre główki!
Bo my… Bo my…
Bo my… Bo my…
Ref.: Wymyślimy coś takiego,
coś dobrego i fajnego.
Coś takiego, że dorośli
będą, będą nam zazdrościć!
Wymyślimy galaretkę,
która leczy.
I maszynę, która sprząta
nasze rzeczy.
I rajstopy, co się same
zakładają,
oraz lody, które nas
nie przeziębiają!
A tak! A tak!
A tak! A tak!
Ref.: Wymyślimy coś takiego…
- „Co to jest?” – zabawa z wykorzystaniem dramy. Przygotowujemy małe obrazki przedstawiające komputer, telefon, rakietę kosmiczną, szybki pociąg, samolot pasażerski. Dzieci mają za zadanie – za pomocą gestów i ewentualnie odgłosów, jakie wydają te wynalazki – przedstawić przedmiot z obrazka. małe obrazki przedstawiające komputer, telefon, rakietę kosmiczną, szybki pociąg, samolot pasażerski
- „Mali wynalazcy” – zabawa plastyczno-techniczna. Dzieci chowają wspólnie z N. do magazynu przedszkolne zabawki. N. gromadzi różne materiały, z których dzieci mogą wykonać dla siebie zabawki. Dzieci pracują indywidualnie lub w małych grupach. różne materiały, z których dzieci mogą wykonać zabawki
Inne formy:
- „Naśladujemy maszyny” – zabawa ruchowa. mówi, że różne maszyny to też wynalazki człowieka, np.: mikser, odkurzacz, kosiarka do trawy, dmuchawa do liści, samoloty, samochody itp. Podajemy nazwę wynalazku, a dzieci naśladują sposób jego poruszania się.
- „Trzy rejestry” – zabawa muzyczna. Podajemy hasło, np.: telefon to też wynalazek. Śpiewamy na dowolną melodię to hasło w rejestrze średnim. Zadaniem dzieci jest zaśpiewać to samo, ale niżej, a następnie wyżej. Wymyślamy wspólnie z dziećmi inne hasła związane z wynalazkami do przedstawienia ich w trzech rejestrach, np.: lecimy samolotem, kosmiczne podróże, budujemy elektrownie
Piosenki:
- https://www.youtube.com/watch?v=A6abukd4xmM&ab– Zmora z telewizora
- https://www.youtube.com/watch?v=0-rZ2oGZ7JI&ab– Niepotrzebny telewizor
- https://www.youtube.com/watch?v=jQlGjCmbpoU&ab– Szalony robot
Kolorowanki:
- http://www.kolorowanki.ugu.pl/darmowe-kolorowanki-telefony/
- http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/zegary-pokazujace-godzine
- http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/dom-prace-domowe/sprzet-rtv
Zabawy różne:
- https://www.youtube.com/channel/UCXQDTgMURO7LbG9Q5rfpW5w– filmiki prezentujące eksperymenty dla dzieci m.in. „Prąd z ogórka”, „Prąd na huśtawce”
- http://pp19.radom.pl/robot-zabawy-z-piosenka-2/– zabawa ruchowo-naśladowcza „Spacer robotów”
- https://www.maluchy.pl/zabawy/towarzyskie-613.html– zabawa ruchowa „Hej roboty, do roboty”
Filmy edukacyjne:
- https://www.youtube.com/watch?v=D49eSR-koWA&list=PLMt0MxutTk3T1IH_SwviyTgTwbnKedUgs&index=7&ab– film edukacyjny „Jak zostać wynalazcą?”
- https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,w-krainie-nigdy-nigdy,37956– Domowe Przedszkole „W krainie Nigdy – Nigdy”
Praca plastyczna:
- http://krokotak.com/2013/05/diy-alarm-clock/– budzik z płyty CD
- http://krokotak.com/2013/03/diy-water-clock/– zegar wodny z plastikowej butelki
- http://krokotak.com/2016/10/diy-clocks/– zbiór pomysłów na prace plastyczne „Zegary ścienne”