Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Telefon

Czwartek 08.04.2021

 

  1. „Zrob tyle, ile” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po sali zgodnie z podanym rytmem. W przerwie N. pokazuje kartonik z liczbą od 1 do 7 i prosi o wykonanie różnych ćwiczeń gimnastycznych w ilości podanej na kartoniku. kartoniki z liczbami od 1 do 7
  2. Zestaw ćwiczeń porannych nr.13

– „Zaprzęgi” – dzieci dobierają się parami. Jedno dziecko-konik zakłada szarfy na ramiona, drugie trzyma szarfy w rękach jak lejce. Podskakują z nogi na nogę, po okręgu koła. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, dzieci zamieniają się rolami.

– Marsz swobodny po okręgu koła – odkładanie szarf na wyznaczone miejsce.

Zajęcia główne:

  1. „Mali wynalazcy” – osłuchanie z piosenką.

Czy dorośli już nam wszystko

wymyślili?

Wynaleźli, opisali

i odkryli?

Leki, drony i smartfony,

i żarówki…

Poczekajcie! Nadciągają

mądre główki!

Bo my… Bo my…

Bo my… Bo my…

Ref.: Wymyślimy coś takiego,

coś dobrego i fajnego.

Coś takiego, że dorośli

będą, będą nam zazdrościć!

Wymyślimy galaretkę,

która leczy.

I maszynę, która sprząta

nasze rzeczy.

I rajstopy, co się same

zakładają,

oraz lody, które nas

nie przeziębiają!

A tak! A tak!

A tak! A tak!

Ref.: Wymyślimy coś takiego…

  1. „Co to jest?” – zabawa z wykorzystaniem dramy. Przygotowujemy małe obrazki przedstawiające komputer, telefon, rakietę kosmiczną, szybki pociąg, samolot pasażerski. Dzieci mają za zadanie – za pomocą gestów i ewentualnie odgłosów, jakie wydają te wynalazki – przedstawić przedmiot z obrazka. małe obrazki przedstawiające komputer, telefon, rakietę kosmiczną, szybki pociąg, samolot pasażerski
  2. „Mali wynalazcy” – zabawa plastyczno-techniczna. Dzieci chowają wspólnie z N. do magazynu przedszkolne zabawki. N. gromadzi różne materiały, z których dzieci mogą wykonać dla siebie zabawki. Dzieci pracują indywidualnie lub w małych grupach. różne materiały, z których dzieci mogą wykonać zabawki

Inne formy:

  1. „Naśladujemy maszyny” – zabawa ruchowa. mówi, że różne maszyny to też wynalazki człowieka, np.: mikser, odkurzacz, kosiarka do trawy, dmuchawa do liści, samoloty, samochody itp. Podajemy nazwę wynalazku, a dzieci naśladują sposób jego poruszania się.
  2. „Trzy rejestry” – zabawa muzyczna. Podajemy hasło, np.: telefon to też wynalazek. Śpiewamy na dowolną melodię to hasło w rejestrze średnim. Zadaniem dzieci jest zaśpiewać to samo, ale niżej, a następnie wyżej. Wymyślamy wspólnie z dziećmi inne hasła związane z wynalazkami do przedstawienia ich w trzech rejestrach, np.: lecimy samolotem, kosmiczne podróże, budujemy elektrownie

Piosenki:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=A6abukd4xmM&ab– Zmora z telewizora
  2. https://www.youtube.com/watch?v=0-rZ2oGZ7JI&ab– Niepotrzebny telewizor
  3. https://www.youtube.com/watch?v=jQlGjCmbpoU&ab– Szalony robot

Kolorowanki:

  1. http://www.kolorowanki.ugu.pl/darmowe-kolorowanki-telefony/
  2. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/zegary-pokazujace-godzine
  3. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/dom-prace-domowe/sprzet-rtv

Zabawy różne:

  1. https://www.youtube.com/channel/UCXQDTgMURO7LbG9Q5rfpW5w– filmiki prezentujące eksperymenty dla dzieci m.in. „Prąd z ogórka”, „Prąd na huśtawce”
  2. http://pp19.radom.pl/robot-zabawy-z-piosenka-2/– zabawa ruchowo-naśladowcza „Spacer robotów”
  3. https://www.maluchy.pl/zabawy/towarzyskie-613.html– zabawa ruchowa „Hej roboty, do roboty”

Filmy edukacyjne:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=D49eSR-koWA&list=PLMt0MxutTk3T1IH_SwviyTgTwbnKedUgs&index=7&ab– film edukacyjny „Jak zostać wynalazcą?”
  2. https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,w-krainie-nigdy-nigdy,37956– Domowe Przedszkole „W krainie Nigdy – Nigdy”

Praca plastyczna:

  1. http://krokotak.com/2013/05/diy-alarm-clock/– budzik z płyty CD
  2. http://krokotak.com/2013/03/diy-water-clock/– zegar wodny z plastikowej butelki
  3. http://krokotak.com/2016/10/diy-clocks/– zbiór pomysłów na prace plastyczne „Zegary ścienne”