Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Telefon

Czwartek 08.04.2021

 

  1. „Zrob tyle, ile” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po sali zgodnie z podanym rytmem. W przerwie N. pokazuje kartonik z liczbą od 1 do 7 i prosi o wykonanie różnych ćwiczeń gimnastycznych w ilości podanej na kartoniku. kartoniki z liczbami od 1 do 7
  2. Zestaw ćwiczeń porannych nr.13

– „Zaprzęgi” – dzieci dobierają się parami. Jedno dziecko-konik zakłada szarfy na ramiona, drugie trzyma szarfy w rękach jak lejce. Podskakują z nogi na nogę, po okręgu koła. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, dzieci zamieniają się rolami.

– Marsz swobodny po okręgu koła – odkładanie szarf na wyznaczone miejsce.

Zajęcia główne:

  1. „Mali wynalazcy” – osłuchanie z piosenką.

Czy dorośli już nam wszystko

wymyślili?

Wynaleźli, opisali

i odkryli?

Leki, drony i smartfony,

i żarówki…

Poczekajcie! Nadciągają

mądre główki!

Bo my… Bo my…

Bo my… Bo my…

Ref.: Wymyślimy coś takiego,

coś dobrego i fajnego.

Coś takiego, że dorośli

będą, będą nam zazdrościć!

Wymyślimy galaretkę,

która leczy.

I maszynę, która sprząta

nasze rzeczy.

I rajstopy, co się same

zakładają,

oraz lody, które nas

nie przeziębiają!

A tak! A tak!

A tak! A tak!

Ref.: Wymyślimy coś takiego…

  1. „Co to jest?” – zabawa z wykorzystaniem dramy. Przygotowujemy małe obrazki przedstawiające komputer, telefon, rakietę kosmiczną, szybki pociąg, samolot pasażerski. Dzieci mają za zadanie – za pomocą gestów i ewentualnie odgłosów, jakie wydają te wynalazki – przedstawić przedmiot z obrazka. małe obrazki przedstawiające komputer, telefon, rakietę kosmiczną, szybki pociąg, samolot pasażerski
  2. „Mali wynalazcy” – zabawa plastyczno-techniczna. Dzieci chowają wspólnie z N. do magazynu przedszkolne zabawki. N. gromadzi różne materiały, z których dzieci mogą wykonać dla siebie zabawki. Dzieci pracują indywidualnie lub w małych grupach. różne materiały, z których dzieci mogą wykonać zabawki

Inne formy:

  1. „Naśladujemy maszyny” – zabawa ruchowa. mówi, że różne maszyny to też wynalazki człowieka, np.: mikser, odkurzacz, kosiarka do trawy, dmuchawa do liści, samoloty, samochody itp. Podajemy nazwę wynalazku, a dzieci naśladują sposób jego poruszania się.
  2. „Trzy rejestry” – zabawa muzyczna. Podajemy hasło, np.: telefon to też wynalazek. Śpiewamy na dowolną melodię to hasło w rejestrze średnim. Zadaniem dzieci jest zaśpiewać to samo, ale niżej, a następnie wyżej. Wymyślamy wspólnie z dziećmi inne hasła związane z wynalazkami do przedstawienia ich w trzech rejestrach, np.: lecimy samolotem, kosmiczne podróże, budujemy elektrownie

Piosenki:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=A6abukd4xmM&ab– Zmora z telewizora
  2. https://www.youtube.com/watch?v=0-rZ2oGZ7JI&ab– Niepotrzebny telewizor
  3. https://www.youtube.com/watch?v=jQlGjCmbpoU&ab– Szalony robot

Kolorowanki:

  1. http://www.kolorowanki.ugu.pl/darmowe-kolorowanki-telefony/
  2. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/zegary-pokazujace-godzine
  3. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/dom-prace-domowe/sprzet-rtv

Zabawy różne:

  1. https://www.youtube.com/channel/UCXQDTgMURO7LbG9Q5rfpW5w– filmiki prezentujące eksperymenty dla dzieci m.in. „Prąd z ogórka”, „Prąd na huśtawce”
  2. http://pp19.radom.pl/robot-zabawy-z-piosenka-2/– zabawa ruchowo-naśladowcza „Spacer robotów”
  3. https://www.maluchy.pl/zabawy/towarzyskie-613.html– zabawa ruchowa „Hej roboty, do roboty”

Filmy edukacyjne:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=D49eSR-koWA&list=PLMt0MxutTk3T1IH_SwviyTgTwbnKedUgs&index=7&ab– film edukacyjny „Jak zostać wynalazcą?”
  2. https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,w-krainie-nigdy-nigdy,37956– Domowe Przedszkole „W krainie Nigdy – Nigdy”

Praca plastyczna:

  1. http://krokotak.com/2013/05/diy-alarm-clock/– budzik z płyty CD
  2. http://krokotak.com/2013/03/diy-water-clock/– zegar wodny z plastikowej butelki
  3. http://krokotak.com/2016/10/diy-clocks/– zbiór pomysłów na prace plastyczne „Zegary ścienne”