Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tajemnice wynalazków - Żarówka

Temat Globalny: Tajemnice świata

Zadanie: Najważniejszych dla ludzkości wynalazków; kształtowanie kompetencji cyfrowych; umiejętność przeliczania w zakresie 8;

Wtorek      06.04.2021

  1. „Zrób tyle, ile” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po sali zgodnie z podanym rytmem. W przerwie N. pokazuje kartonik z liczbą od 1 do 7 i prosi o wykonanie różnych ćwiczeń gimnastycznych w ilości podanej na kartoniku. kartoniki z liczbami od 1 do 7
  2. Zestaw ćwiczeń porannych nr. 13

– „Marsz po całej sali z wymijaniem przeszkód” – dzieci swobodnie maszerują między szarfami w rytmie muzyki.

– „Przejście przez szarfę” – na przerwę w muzyce dzieci podchodzą do najbliżej leżącej szarfy i przeciąga ją od dołu do góry. Po wykonaniu zadania, kiedy ponownie usłyszą muzykę, maszerują swobodnie między szarfami.

Zajęcia główne:

  1. „Od najmniejszego do największego” – zabawa matematyczna. Wykorzystujemy zgromadzone obrazki z różnego rodzaju komputerami. Prosimy dzieci, aby ułożyły je od najmniejszego do największego. obrazki prezentujące różne rodzaje komputerów: stacjonarny, laptop, tablet, smart fon
  2. „Układamy według wzoru” – zabawa dydaktyczna. Przygotowuje kartoniki z różnymi symbolami (np. figury geometryczne) – każdy symbol przynajmniej 4 razy po 3 wielkości. Rozpoczynamy rytm, zaś dzieci mają za zadanie go dokończyć. Prosimy o odczytanie rytmu – dzieci mają za zadanie operować nazwą symbolu i wielkością. kartoniki z różnymi symbolami (np. figury geometryczne) – każdy symbol przynajmniej 4 razy po 3 wielkości
  3. „Sowy z żarowek” – praca plastyczno-techniczna. Gromadzi materiały: żarówki, papier kolorowy, klej, wstążki. Na kolorowym papierze dzieci rysują oczy, brwi i skrzydła. Następnie je wycinają i przyklejają klejem do żarówki. Potem zawiązują wstążkę na szyi tak powstałej sowy. • żarówki, papier kolorowy, klej, wstążki

Inne formy:

  1. „Do czego służy komputer?” – zabawa słownikowa. Zadajemy pytanie, zaś dzieci odpowiadają – wszystkie odpowiedzi są dobre. Prezentujemy obrazki przedstawiające różne rodzaje komputerów: stacjonarny, laptop, tablet, smartfon. Wspólnie z dziećmi omawiamy wykorzystanie komputerów w najbliższym otoczeniu dziecka. obrazki prezentujące różne rodzaje komputerów: stacjonarny, laptop, tablet, smart fon
  2. „Jak to działa?” – zabawa dydaktyczna. Zapoznajemy dzieci z elementami składowymi zestawu komputerowego: jednostka centralna, monitor, klawiatura, mysz, głośniki, drukarka –Wyliczamy elementy zestawu komputerowego i opowiadamy o ich przeznaczeniu.
  3. „Zgaduj-zgadula” – ćwiczenia słuchowe. Opisujemy słownie wygląd (cechy) jednej z części zestawu komputerowego. Zadaniem dzieci jest odgadnąć, o czym opowiada N.

Piosenki:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=9hPjDzkchnA&ab– Wynalazki
  2. https://www.youtube.com/watch?v=NaWg7XNTfe8&ab– Byli sobie wynalazcy
  3. https://www.youtube.com/watch?v=07vvELZ5oxU&ab– Dziadek wynalazca

Prace plastyczne:

  1. https://buggyandbuddy.com/science-cardboard-tubes/– zbiór pomysłów na prace plastyczno-techniczne z wykorzystaniem rolek po papierze toaletowym i ręcznikach papierowych „Naukowe projekty”
  2. https://kreatywnadzungla.pl/2019/02/moj-robot-pomysl-na-zajecia-dla-dzieci.html– roboty z figur geometrycznych i innych materiałów plastycznych

Kolorowanki:

  1. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/tags/slawni-naukowcy-i-wynalazcy
  2. http://www.usa-printables.com/People/01-edison.htm
  3. https://www.patrioticcoloringpages.com/american-history/068-edison-inventions.html

Karty pracy:

  1. https://www.liveworksheets.com/lh215232fp– zaznaczenie obrazków „Odkrycie czy wynalazek?”
  2. https://images.dlaprzedszkoli.eu/pm24bytom/page8.jpg– ustalanie kolejności „Co było pierwsze?”

Film:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=P1uh1RnL8cs&list=PLMt0MxutTk3QuI_khKUqXqPPuUtaj1UA8&index=11&ab– film edukacyjny „Jak zmieniają się telefony komórkowe?”
  2. https://www.youtube.com/watch?v=4jbRYbwJ89E&ab– film edukacyjny „Co kryje się w żarówce?”