Tajemnice Książek
Środa 29.04.2020
Tajemnice książek -rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach; rozwijanie kompetencji poznawczych i myślenia logicznego.
Wielki skarb –słuchanie wiersza i wypowiadanie się na temat jego treści.
Dzień dobry. Na początek proponujemy abyście zaśpiewali piosenkę, która poznaliśmy wczoraj.
https://www.youtube.com/watch?v=1g8LubYjMsA
„Piosenka o czytaniu książek” Mała Orkiestra Dni Naszych słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński
Teraz poproście rodziców o przeczytanie wiersza, a następnie postarajcie się odpowiedzieć na parę pytań.
Wieki skarb
Barbara Stefania Kossuth
Mam przyjaciela – wielki skarb,
największą radość w świecie.
Któż to? Aha, nie powiem, nie…
Z łatwością odgadniecie.
Chciałbym z nim przebyć cały dzień,
lecz mi nie daje niania.
– Ej, Jurku, chodź, na spacer czas,
dość tego już czytania.
Tak, książka to przyjaciel mój –
przyjaciel prawie żywy.
On opowiada cudów moc,
o świecie prawi dziwy.
O górach, morzach niesie wieść,
o naszej własnej ziemi,
wypowie wiersz lub cudną baśń –
czym? – Literkami swymi.
Więc cieszę się, że książkę mam.
Och, czytać pragnę wiele!
Nie niszczę ich, bo książki me –
najlepsi przyjaciele.
Czego – zdaniem autorki – można dowiedzieć się z książek?
Jakie inne informacje możecie znaleźć w swoich ulubionych książkach?
Co oznacza sformułowanie „książka moim przyjacielem”?
Czy autorka miała na myśli takiego przyjaciela, z którym można się bawić, biegać, wyjeżdżać?
Proponujemy również trochę ruchu z naszym Misiem https://www.youtube.com/watch?v=d9iT7iuIr9s „Domowe zabawy ruchowe”
Do zobaczenia: Małgorzata Mielczarek, Liliana Ljumezi