Ruch to zdrowie- poniedziałek
ZADANIE:Wspomaganie rozwoju ruchowego
– uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu,
- Zrób tyle ile pokazuje kostka” – zabawa ruchowa.
Przygotowane kartoniki z oczkami takimi, jak na kostce do gry. Dziecko porusza się po całej Sali, gdy muzyka milknie ,pokazujemy kartonik i prosimy dziecko, aby zrobiło tyle pajacyków ( przysiadów, podskoków itp.), ile wskazuje liczba oczek na kartoniku.
- Recytacja przez nauczyciela wiersza H. Świder pt. "Sport to zdrowie".
Tato mówi:
"Sport to zdrowie".
A więc Tomek na boisku,
Piłkę kopie.
Darek piłkę rzuca w górę,
Leci piłka ponad siatkę
A odrzuca ją Beatka.
W zimie sanki, łyżwy, narty,
Wszyscy bawią się wspaniale
I ty kolego pamiętaj, nie leż,
Nie śpij, biegaj stale.
Baw się z nami na podwórzu,
Tam jest mniej pyłu i kurzu,
Nabierzesz siły i zdrowia,
Możesz się zahartować,
Nie będziesz nigdy chorować
Rozmowa na temat treści wiersza. Pogawędka o różnych sportach, sprzętach sportowych z pokazywaniem kolorowych ilustracji. Dzieci próbują odpowiedzieć na pytanie dlaczego ruch i uprawianie sportów w życiu są ważne dla naszego życia, zdrowia.
- Gimnastyka rączek - rytmika u węża Patryka