Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Ptasie gniazda - 9.04.2021r.

Ćwiczenie na rozgrzewkę – Słuchamy kukułki.
Dzieci nasłuchują, ile razy Rodzic „zakuka”. Następnie tyle samo razy wykonują ustalone przez Rodzica ćwiczenia, np.: przysiad z wyprostowanymi rękami, podskok obunóż.

 

Boćki i żaby” – zabawa ortofoniczna.

Boćki i żaby - Barbara Stefania Kossuth

 

R: Przyleciały boćki

zza dalekich mórz,

klekotały głośno – wróciłyśmy już!

Dz: Kle, kle, kle!

Kle, kle, kle!

R: A nad stawem w trawie

padł na żabki strach.

Boćki przyleciały!

Och, och, ach, ach, ach!

Dz: Kum, kum, kum!

Kum, kum, kum!

R: Żabki przestraszone

hyc! Do wody – hyc!

Boćki chodzą, brodzą…

nie znalazły nic!

Dz: Kum, kum, kum!

Kum, kum, kum!

Kle, kle, kle!

Kle, kle, kle!

 

 

Posłuchaj opowiadania Pt „ Ptasie gniazda” – O. Matusiak

Kiedy po świątecznej przerwie dzieci wróciły do przedszkola, coś się zmieniło

Chodźcie coś zobaczyć! Coś jest nad drzwiami – powiedziała Pani, ale położyła palec na ustach, dając znak, żeby zachować ciszę. Wszystkie dzieci pobiegły i zadarły głowy do góry. Nad drzwiami, którymi wchodziło się do przedszkola, zawisła jakaś kulka. – To gniazdo – powiedziała Pani szeptem.– Gniazdo jaskółekAle jak one do niego wchodzą? W ogóle nie widać wejścia. – Zobacz, tu jest niewielki otworek – Pani podniosła palec. Rzeczywiście, widać było ciemną plamkę na kulce gniazda. – To bardzo dziwne – powiedziała Pani – że jaskółki wybrały sobie takie miejsce. Wchodzi tymi drzwiami codziennie kilka osób. Że też się nie bały. – I tam są małe jaskółki? – Jeszcze pewnie nie ma, ale będą. Tylko musimy być teraz bardzo ostrożni, żeby ich nie przestraszyć. Nie wolno rozmawiać, kiedy będziemy otwierać drzwi i trzeba to robić delikatnie. – Najlepiej teraz też nie rozmawiajmy tutaj, bo nas podsłuchają – powiedział Tup. Pani roześmiała się. – Nie chodzi o to, że podsłuchają, tylko że mogą się przestraszyć. – Ciekawe, czy mama jaskółka pośle je do naszego przedszkola? – zamyślił się Tup. I wszyscy ostrożnie weszli do środka. – Jak jest w środku takiego gniazda? – zastanawiał się Kuba. Pani przyniosła książkę o ptasich gniazdach i dzieci oglądały piękne fotografie. – Fajnie byłoby, gdyby na naszym boisku przed przedszkolem było więcej gniazd, co nie? – powiedziała Zosia, patrząc na zdjęcia. – Na przykład na słupie, na koszu do piłki gniazdo bociana – Szczypior pokazał fotografię wielkiego gniazda, które bocian uwił na dachu jakiegoś starego domu. – Bocian mógłby siedzieć w gnieździe i sędziować nasze mecze! – A takich gniazdek mogłoby być wokół bardzo dużo – Zosia pokazała inne zdjęcie. – To gniazda wróbli – Pani przeczytała wyjaśnienia pod obrazkiem. – A jaskółki mogłyby nam mówić, kiedy ktoś idzie do przedszkola, w końcu mieszkają nad drzwiami – powiedział Tup. – A przed chwilą chciałeś, żeby chodziły z nami do przedszkola – zaśmiała się Elizka. – Nie mogą jednocześnie chodzić i pilnować drzwi. – No tak – zamyślił się Tup. – To chyba sobie wybiorą, co chcą robić, gdy się już urodzą. – Raczej wyklują z jajek – poprawiła go Zosia.

 

Po wysłuchaniu opowiadania dziecko odpowiada na pytania, np. Co dzieci i Pani znaleźli pod drzwiami?, Czyje to gniazdo? , Z czego się wykluwają małe ptaki?, Gniazda jakich ptaków dzieci oglądały w książkach?

 

Ptaszki fruwają” – zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M



Zabawa „Ptasie gniazda”

Poduszkę – gniazdo ,kładziemy na dywanie, dziecko siada na poduszce. Na hasło : Odleciały ptaszki! Wstaje i biega , machając ramionami



INNE FORMY

Zakochany bocian - piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=9UjJ6Pd4ybM

Żabie kroki- piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

 

Posłuchajcie kukułki

https://www.youtube.com/watch?v=qG9W69vlmSA



Bajka o kukułce, zegarze i zegarmistrzu

https://vod.tvp.pl/video/czytanie-przed-spaniem,bajka-o-kukulce-zegarze-i-zegarmistrzu,2998