Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Ptasie gniazda - 9.04.2021r.

Ćwiczenie na rozgrzewkę – Słuchamy kukułki.
Dzieci nasłuchują, ile razy Rodzic „zakuka”. Następnie tyle samo razy wykonują ustalone przez Rodzica ćwiczenia, np.: przysiad z wyprostowanymi rękami, podskok obunóż.

 

Boćki i żaby” – zabawa ortofoniczna.

Boćki i żaby - Barbara Stefania Kossuth

 

R: Przyleciały boćki

zza dalekich mórz,

klekotały głośno – wróciłyśmy już!

Dz: Kle, kle, kle!

Kle, kle, kle!

R: A nad stawem w trawie

padł na żabki strach.

Boćki przyleciały!

Och, och, ach, ach, ach!

Dz: Kum, kum, kum!

Kum, kum, kum!

R: Żabki przestraszone

hyc! Do wody – hyc!

Boćki chodzą, brodzą…

nie znalazły nic!

Dz: Kum, kum, kum!

Kum, kum, kum!

Kle, kle, kle!

Kle, kle, kle!

 

 

Posłuchaj opowiadania Pt „ Ptasie gniazda” – O. Matusiak

Kiedy po świątecznej przerwie dzieci wróciły do przedszkola, coś się zmieniło

Chodźcie coś zobaczyć! Coś jest nad drzwiami – powiedziała Pani, ale położyła palec na ustach, dając znak, żeby zachować ciszę. Wszystkie dzieci pobiegły i zadarły głowy do góry. Nad drzwiami, którymi wchodziło się do przedszkola, zawisła jakaś kulka. – To gniazdo – powiedziała Pani szeptem.– Gniazdo jaskółekAle jak one do niego wchodzą? W ogóle nie widać wejścia. – Zobacz, tu jest niewielki otworek – Pani podniosła palec. Rzeczywiście, widać było ciemną plamkę na kulce gniazda. – To bardzo dziwne – powiedziała Pani – że jaskółki wybrały sobie takie miejsce. Wchodzi tymi drzwiami codziennie kilka osób. Że też się nie bały. – I tam są małe jaskółki? – Jeszcze pewnie nie ma, ale będą. Tylko musimy być teraz bardzo ostrożni, żeby ich nie przestraszyć. Nie wolno rozmawiać, kiedy będziemy otwierać drzwi i trzeba to robić delikatnie. – Najlepiej teraz też nie rozmawiajmy tutaj, bo nas podsłuchają – powiedział Tup. Pani roześmiała się. – Nie chodzi o to, że podsłuchają, tylko że mogą się przestraszyć. – Ciekawe, czy mama jaskółka pośle je do naszego przedszkola? – zamyślił się Tup. I wszyscy ostrożnie weszli do środka. – Jak jest w środku takiego gniazda? – zastanawiał się Kuba. Pani przyniosła książkę o ptasich gniazdach i dzieci oglądały piękne fotografie. – Fajnie byłoby, gdyby na naszym boisku przed przedszkolem było więcej gniazd, co nie? – powiedziała Zosia, patrząc na zdjęcia. – Na przykład na słupie, na koszu do piłki gniazdo bociana – Szczypior pokazał fotografię wielkiego gniazda, które bocian uwił na dachu jakiegoś starego domu. – Bocian mógłby siedzieć w gnieździe i sędziować nasze mecze! – A takich gniazdek mogłoby być wokół bardzo dużo – Zosia pokazała inne zdjęcie. – To gniazda wróbli – Pani przeczytała wyjaśnienia pod obrazkiem. – A jaskółki mogłyby nam mówić, kiedy ktoś idzie do przedszkola, w końcu mieszkają nad drzwiami – powiedział Tup. – A przed chwilą chciałeś, żeby chodziły z nami do przedszkola – zaśmiała się Elizka. – Nie mogą jednocześnie chodzić i pilnować drzwi. – No tak – zamyślił się Tup. – To chyba sobie wybiorą, co chcą robić, gdy się już urodzą. – Raczej wyklują z jajek – poprawiła go Zosia.

 

Po wysłuchaniu opowiadania dziecko odpowiada na pytania, np. Co dzieci i Pani znaleźli pod drzwiami?, Czyje to gniazdo? , Z czego się wykluwają małe ptaki?, Gniazda jakich ptaków dzieci oglądały w książkach?

 

Ptaszki fruwają” – zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M



Zabawa „Ptasie gniazda”

Poduszkę – gniazdo ,kładziemy na dywanie, dziecko siada na poduszce. Na hasło : Odleciały ptaszki! Wstaje i biega , machając ramionami



INNE FORMY

Zakochany bocian - piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=9UjJ6Pd4ybM

Żabie kroki- piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

 

Posłuchajcie kukułki

https://www.youtube.com/watch?v=qG9W69vlmSA



Bajka o kukułce, zegarze i zegarmistrzu

https://vod.tvp.pl/video/czytanie-przed-spaniem,bajka-o-kukulce-zegarze-i-zegarmistrzu,2998