Praca rolnika
Temat: Rozmowy zwierząt – słuchanie wiersza B. Kosowskiej, rozmowa na temat jego treści.
Cel: Doskonalenie umiejętności parateatralnych, odróżnianie świata realnego od fikcji.
Dzień dobry wszystkim. Witamy Was po świątecznej przerwie. Wierzymy, że wszyscy jesteśmy zdrowi. Pozdrawiamy Was serdecznie. Ponieważ nie możemy spotkać się osobiście, dlatego zapraszamy Was tutaj do zabawy i nauki. Powodzenia!
Na rozgrzewkę proponujemy aby rodzice przeczytali Wam wiersz i pomogli nauczyć się go na pamięć.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
A teraz, gdy już wiecie, jak odzywają się zwierzęta spróbujcie naśladować ich sposób poruszania się z jednoczesnym naśladowaniem ich głosów. Do zabawy zaproście rodzeństwo.
„Nasze wyrazy” – Dzieci układają z poznanych liter nazwy zwierząt występujących w wierszu (litery z ruchomego alfabetu). Mogą odwzorowywać wyrazy lub układać samodzielnie.
Zachęcamy do wykonania w tym tygodniu zadań z kart pracy „Praca rolnika”
Na zakończenie pooglądajcie zwierzęta i posłuchajcie ich głosów. Możecie je naśladować.
https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0
Praca kompensacyjno-korekcyjna
Percepcja słuchowa
- Wyszukiwanie wyrazów zaczynających się tą samą głoską
Percepcja wzrokowa
- układanie kompozycji przestrzennych z kółek, patyczków, obrazków przedstawiających przedmioty w różnym położeniu
- układanie historyjek obrazkowych
Kolejne zadania:
https://www.youtube.com/watch?v=efqoaJvBjWU – odgłosy zwierząt
https://www.youtube.com/watch?v=bc2fcIA11QI – alfabet rymowanka
https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q – piosenka „Dziadek fajną farmę miał”
https://www.youtube.com/watch?v=d8PGGKyLt0M – utrwalenie cyfr, liczymy baranki
Anna Kawka Małgorzata Mielczarek