Pożegnania nadszedł czas
ZADANIE:
- Podkreślenie i wskazanie ważnej roli edukacji przedszkolnej w życiu dziecka
- Rozumienie konieczności pożegnania kolegów, zabawek oraz wychowawcy
- Zwrócenie uwagi na miły czas dzieciństwa spędzonego w przedszkolu
- Ukazanie umiejętności, zdolności, wiedzy zdobytej podczas zajęć przedszkolnych
Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę
Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył (dzieci wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dzieci wysuwają język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody) i takie szerokie (dzieci przesuwają język od jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dzieci wędrują językiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dzieci odbijają czubek języka w różnych miejscach od podniebienia).
Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje.
Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
czas na przygody z mamą i tatą.
Czekają góry, pachnące łąki, morze i plaża,
konie, biedronki!
Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
przedszkole na nas grzecznie poczeka,
odpoczną w ciszy lalki, zabawki, dwie karuzele,
miś i huśtawki.
Chętnie wrócimy do naszej pani
z wakacyjnymi opowieściami o sarnach w lesie,
o rybkach w morzu i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.
Będziemy liczyć białe muszelki, poznamy nowe, ważne literki,
a ten, kto butów sam nie sznuruje,
w mig się nauczy! Ja już sznuruję!
Pytania do tekstu
– Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
– Dokąd możemy pojechać na wakacje?
– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?
Ćwiczenia małej motoryki – W lodziarni.
Kolorowe waciki kosmetyczne, pęseta gastronomiczna lub szczypce kuchenne, kostka do gry, kubeczek dla dziecka. Dziecko rzuca kostką, liczy, ile oczek wskazała. Wkłada do kubeczków, za pomocą pęsety lub szczypiec, tyle kulek z wacików kosmetycznych, ile oczek wskazała kostka. Jeśli wskaże sześć, dzieci rzucają jeszcze raz kostką (bez przeliczania).
Karta pracy https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-a-kp2/mobile/index.html#p=69