Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Oznaki wiosny

Temat: „Oznaki wiosny” – poniedziałek 23.03.2020

Zadania: rozwijanie mowy, • poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych   dla przedwiośnia, • dokonywanie analizy i syntezy słów, • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

1.Słuchanie opowiadania Olek i Ada "Oznaki wiosny", czyta Mirosław Bieliński

https://www.youtube.com/watch?v=iG4QBT1ycqc

2. Rozmowa na temat opowiadania.

- Jakie oznaki wiosny występują w opowiadaniu ?

- Jakie białe i niebieskie kwiatki wyrastają spod śniegu ?

- Co rośnie na wierzbie ?

- Jakie zwierzęta występują w opowiadaniu ?

3. Kończenie zdań – tworzenie porównań.

   Śnieg jest biały jak… (mąka, papier, kreda…)

   Deszcz jest mokry jak… (woda, mgła…)

   Burza jest groźna jak… (lew, tornado…) itd.

4. Zabawa muzyczno-ruchowa Kałuża.

   Dziecko poruszają się po pokoju (sali) odpowiednio do dźwięków np. tamburynu. Podczas przerwy w muzyce zatrzymuje się przed kałużą – szarfą rozłożoną na     dywanie – i na hasło: Hop! przeskakuje przez nią, po czym przy dźwiękach tamburynu na nowo porusza się po pokoju (sali), aż do następnej przerwy w grze.

5. Ćwiczenie ruchowo-graficzne:

    Dziecko:

    Tutaj kropla -   rysują obiema rękami w powietrzu kontur kropl

    i tam kropla -  tak samo jak wyżej

    parasolka - rysują obiema rękami w powietrzu kształt parasola

    już mi zmokła

    Tu wiatr wieje - stoją i poruszają podniesionymi rękami (jak konary drzew)

    i tam wieje -  poruszane wiatrem,

    sypnie śniegiem - stoją z podniesionymi do góry rękami, zaciskają dłonie, a potem   prostując palce

   deszczem leje - poruszając palcami, naśladują padający deszcz.

6. Zabawa relaksacyjna – Chmurki.

  Dziecko kładzie się na plecach, na dywanie. Nogi układa w lekkim rozkroku, stopy   odchyla swobodnie na zewnątrz, ręce układa wzdłuż tułowia, z dłońmi             (powierzchnie) zwróconymi ku górze. Nauczyciel ( rodzic) spokojnym, cichym głosem proponuje mu zabawę w chmurki. Mówi, że to będzie bardzo przyjemna,       odprężająca zabawa. Wyobraź sobie, że jesteś białą pierzastą chmurką i płyniesz po błękitnym niebie. Przemykasz między ciepłymi promieniami słońca…   Delikatny wiatr przesuwa chmurki w różne strony. Na niebie jest mnóstwo pierzastych chmurek. Między wami przelatują ptaki, a w dole wciąż zmienia się   krajobraz. Płynąc po niebie, widzisz w dole piękny las i rozległe pola, które przecina rzeka. Wzdłuż rzeki wije się droga… ale to wszystko jest na dole. Ty jednak     beztrosko płyniesz po niebie, czujesz się radosny i bezpieczny, czujesz się potrzebny i ważny… A teraz otwórz szeroko oczy i przestań być chmurą.

7. Karty pracy na dole strony

 

 

 

                                                                                                               Przygotowały nauczycielki

                                                                                                              Anna Kawka i Aneta Woźniak