Niby tacy sami, a inni-piątek
piątek 05.06.2020
- Wspólna zabawa ruchowo-integracyjna.
„Jadą pociągi” –formujemy pociąg, maszynistą jest rodzic ; w rytm piosenki: Jedzie pociąg z daleka, poruszamy się, gdy milknie muzyka zatrzymują się na stacji i mimiką lub ruchem naśladują nazwy stacji:
- a) stacja uśmiechu,
- b) stacja pajacyków,
- c) stacja tańca,
- d) stacja radości.
- audiobook „Z ŻYCIA MAŁYCH DZIECI” https://www.youtube.com/watch?v=QLNM4E1YUIU
- Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kraina zabawek.
Siedzą zabawki grzecznie na półkach.
Siedzą i patrzą na pajacyka.
Pajac do tańca lalkę zaprosił i teraz będą tańczyć walczyka.
Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!
W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.
Na parapecie rozsiadł się zając;
Jak każdy zając – strzyże uszami.
Tuż obok książek drzemie żyrafa.
Kudłaty piesek przy wózku szczeka.
Piłka się turla, to znowu skacze.
Myszka – zabawka – kotu ucieka.
I nagle wchodzi ktoś do pokoju.
Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!
Zabawki stoją, siedzą bez ruchu i
tylko z radia płynie muzyka.
- Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Jakie zabawki były w pokoju?
− Kogo pajac zaprosił do tańca?
− Gdzie siedziały dwa misie?
− Kto zdrzemnął się obok książek?
− Przy czym stał kudłaty piesek?
− Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?
Ćwiczenia przy muzyce:
https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
KATA PRACY https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/kolorowy_start_3latek_ksiazka/mobile/index.html#p=44