Na koncercie
Czwartek 15.04.2021
- „Jaki to instrument” – zagadki słuchowe. Prezentujemy dzieciom 4 instrumenty muzyczne: tamburyno, bębenek, grzechotka, dzwonki. Zadaniem dzieci jest odgadnąć jaki to instrument (możemy tu wykorzystać smartfona). Najpierw brzmi jeden instrument, później mogą brzmieć dwa po kolei, a jeszcze później trzy – w różnych kombinacjach.
- Zestaw ćwiczeń porannych nr.16
– „Wałki” – ćwiczenia mięśni grzbietu – przetoczenie się z leżenia tyłem do leżenia przodem. Dzieci leżą na brzuchu, opierają brodę na dłoniach, w dłoniach trzymają szarfę. Lekko unoszą tułowie i powoli prostują ramiona i wyciągają się w górę.
Zajęcia główne:
- „Grzeczne słowka” – osłuchanie z piosenką.
Już od taty i od mamy,
te trzy słowa dobrze znamy,
które bardzo ważne są dla wszystkich z nas.
Te magiczne słowa trzy,
pewnie znasz je także ty,
używajcie ich na co dzień, proszę was.
Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję,
to zwykle w życiu skutkuje,
niech dobre więc wychowanie,
na zawsze z tobą zostanie. (bis)
Ludzie dobrze wychowani,
tak mówiła nasza pani,
i to prawda, sprawdziliśmy, wierzcie mi,
te trzy słowa dobrze znają
i ich ciągle używają,
więc nie zapominaj o nich także ty.
Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…
Przestaliśmy już być mali,
więc będziemy nauczali,
jak używać tych magicznych, pięknych słów.
Aby świat był dużo lepszy,
ludzie stali się grzeczniejsi,
by obyczaj ten zagościł u nas znów.
Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…
Dzieci aktywnie słuchają piosenki. Siedzą wygodnie i wykonują dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową. N. rozmawia z dziećmi na temat treści piosenki. Przedszkolaki starają się odpowiadać na pytania N., cytując jej tekst. Dzieci realizują rytm piosenki, klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na woreczkach dwiema złączonymi rękami, ręką wiodącą, ręką drugą i znowu ręką wiodącą. Dzielą zdania z piosenki na wyrazy i stukają dłonią o podłogę tyle razy, ile jest wyrazów w danym zdaniu. Następnie dokonują analizy i syntezy słuchowej wybranych wyrazów – wyklaskują i liczą sylaby.
- „Plakat do mojego ulubionego filmu” – zabawa plastyczna. Gromadzimy dla każdego dziecka: kartki formatu A3, kredki pastele, ołówki, mazaki. Dzieci rysują postacie ze swojego ulubionego filmu, N. może pomóc w napisaniu nazwy filmu na kartce.
Inne formy:
- „Na koncercie” – zabawa dydaktyczna. prezentuje dzieciom dwa fragmenty filmów
z koncertów: muzyki rockowej i muzyki klasycznej. Zadaniem dzieci jest określić, czym różnią się te dwa koncerty, na jakich znanych im instrumentach grali muzycy oraz jak należy się zachować na jednym, a jak na drugim koncercie.
- „Maska teatralna” – zabawa z kodowaniem.
- układa na dywanie dużą planszę 5 x 5 i umieszcza na wskazanych polach rysunek dziecka i masek. Zadaniem dzieci jest wyznaczenie drogi prowadzącej od dziecka do masek Chętne dzieci układają strzałki kierunkowe tak, aby dojść do masek. Za każdym razem głośno mówią, co robią, np. krok do przodu,krok do tyłu, w prawą stronę, w lewą stronę. Następnie wyznaczają inne drogi.
Piosenki:
- https://www.youtube.com/watch?v=1Buj3_gRvKQ– Chmurkowy teatr Fruzi
- https://www.youtube.com/watch?v=sE9X6mxtRRE– Teatr chmur
- https://www.youtube.com/watch?v=eAVGd-Z7ytM– O jak Opera
Praca plastyczna:
- https://kusiatka.blogspot.com/2018/07/jezyk-na-kredki.html– jeżyk na kredki z gliny
- https://www.youtube.com/watch?v=pwALBQIOOMI– jeżyk na kredki z gliny
- https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/05/drzewa-lepione-z-gliny/– drzewa z gliny
Kolorowanki:
- http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kultura-sztuka/rzezby
- http://www.dladziecikolorowanka.pl/franklin/malowanka-franklin.php?id=1044
- https://www.flickr.com/photos/108296497@N06/12836192513
Karty pracy:
Praca z KP4.6 – ćwiczenia w wycinaniu. Rozwijanie percepcji wzrokowej, rozwijanie słuchu fonematycznego, nazywanie instrumentów muzycznych. • KP4.6, nożyczki, klej, kredki
- https://eduzabawy.com/karty_pracy/policz-obrazki/dzien-kredki/– liczenie – kredki i plamy farb
- https://eduzabawy.com/karty_pracy/bystre-oczko/dzien-kredki/– liczenie – kredki i plamy farb
- https://eduzabawy.com/karty_pracy/nauka-liczenia/dzien-kredki/– liczenie – kredki