Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Na koncercie

Czwartek   15.04.2021

  1. „Jaki to instrument” – zagadki słuchowe. Prezentujemy dzieciom 4 instrumenty muzyczne: tamburyno, bębenek, grzechotka, dzwonki. Zadaniem dzieci jest odgadnąć jaki to instrument (możemy tu wykorzystać smartfona). Najpierw brzmi jeden instrument, później mogą brzmieć dwa po kolei, a jeszcze później trzy – w różnych kombinacjach.
  2. Zestaw ćwiczeń porannych nr.16

– „Wałki” – ćwiczenia mięśni grzbietu – przetoczenie się z leżenia tyłem do leżenia przodem. Dzieci leżą na brzuchu, opierają brodę na dłoniach, w dłoniach trzymają szarfę. Lekko unoszą tułowie i powoli prostują ramiona i wyciągają się w górę.

Zajęcia główne:

  1. „Grzeczne słowka” – osłuchanie z piosenką.

Już od taty i od mamy,

te trzy słowa dobrze znamy,

które bardzo ważne są dla wszystkich z nas.

Te magiczne słowa trzy,

pewnie znasz je także ty,

używajcie ich na co dzień, proszę was.

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję,

to zwykle w życiu skutkuje,

niech dobre więc wychowanie,

na zawsze z tobą zostanie. (bis)

Ludzie dobrze wychowani,

tak mówiła nasza pani,

i to prawda, sprawdziliśmy, wierzcie mi,

te trzy słowa dobrze znają

i ich ciągle używają,

więc nie zapominaj o nich także ty.

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…

Przestaliśmy już być mali,

więc będziemy nauczali,

jak używać tych magicznych, pięknych słów.

Aby świat był dużo lepszy,

ludzie stali się grzeczniejsi,

by obyczaj ten zagościł u nas znów.

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję…

Dzieci aktywnie słuchają piosenki. Siedzą wygodnie i wykonują dowolne ruchy górną częścią tułowia, rękami, głową. N. rozmawia z dziećmi na temat treści piosenki. Przedszkolaki starają się odpowiadać na pytania N., cytując jej tekst. Dzieci realizują rytm piosenki, klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na woreczkach dwiema złączonymi rękami, ręką wiodącą, ręką drugą i znowu ręką wiodącą. Dzielą zdania z piosenki na wyrazy i stukają dłonią o podłogę tyle razy, ile jest wyrazów w danym zdaniu. Następnie dokonują analizy i syntezy słuchowej wybranych wyrazów – wyklaskują i liczą sylaby.

  1. „Plakat do mojego ulubionego filmu” – zabawa plastyczna. Gromadzimy dla każdego dziecka: kartki formatu A3, kredki pastele, ołówki, mazaki. Dzieci rysują postacie ze swojego ulubionego filmu, N. może pomóc w napisaniu nazwy filmu na kartce.

Inne formy:

  1. „Na koncercie” – zabawa dydaktyczna. prezentuje dzieciom dwa fragmenty filmów

z koncertów: muzyki rockowej i muzyki klasycznej. Zadaniem dzieci jest określić, czym różnią się te dwa koncerty, na jakich znanych im instrumentach grali muzycy oraz jak należy się zachować na jednym, a jak na drugim koncercie.

  1. „Maska teatralna” – zabawa z kodowaniem.
  2. układa na dywanie dużą planszę 5 x 5 i umieszcza na wskazanych polach rysunek dziecka i masek. Zadaniem dzieci jest wyznaczenie drogi prowadzącej od dziecka do masek Chętne dzieci układają strzałki kierunkowe tak, aby dojść do masek. Za każdym razem głośno mówią, co robią, np. krok do przodu,krok do tyłu, w prawą stronę, w lewą stronę. Następnie wyznaczają inne drogi.

Piosenki:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=1Buj3_gRvKQ– Chmurkowy teatr Fruzi
  2. https://www.youtube.com/watch?v=sE9X6mxtRRE– Teatr chmur
  3. https://www.youtube.com/watch?v=eAVGd-Z7ytM– O jak Opera

Praca plastyczna:

  1. https://kusiatka.blogspot.com/2018/07/jezyk-na-kredki.html– jeżyk na kredki z gliny
  2. https://www.youtube.com/watch?v=pwALBQIOOMI– jeżyk na kredki z gliny
  3. https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/05/drzewa-lepione-z-gliny/– drzewa z gliny

Kolorowanki:

  1. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kultura-sztuka/rzezby
  2. http://www.dladziecikolorowanka.pl/franklin/malowanka-franklin.php?id=1044
  3. https://www.flickr.com/photos/108296497@N06/12836192513

Karty pracy:

Praca z KP4.6 – ćwiczenia w wycinaniu. Rozwijanie percepcji wzrokowej, rozwijanie słuchu fonematycznego, nazywanie instrumentów muzycznych. • KP4.6, nożyczki, klej, kredki

  1. https://eduzabawy.com/karty_pracy/policz-obrazki/dzien-kredki/– liczenie – kredki i plamy farb
  2. https://eduzabawy.com/karty_pracy/bystre-oczko/dzien-kredki/– liczenie – kredki i plamy farb
  3. https://eduzabawy.com/karty_pracy/nauka-liczenia/dzien-kredki/– liczenie – kredki