Moje uczucia
05.06. 2020 - piątek
Temat: Moje uczucia
Cel: rozróżnianie emocji, przyjemnych i nieprzyjemnych, rozwijanie mowy
1. Słuchanie tekstu Jolanty Kucharczyk Moje uczucia. Rozmowa na temat wysłuchanego tekstu
Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.
Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.
Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,
że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.
Zobacz już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
Tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,
po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.
2. Ćwiczenia gimnastyczne
https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk&t=31s – ćwiczenia na równowagę
3. Znajdź Różnice w Emotkach
https://www.youtube.com/watch?v=7EBfkZw3TU0&t=64s – 4 minutowy film, znajdź różnice w obrazkach
4. Zmieniający się emot – wykonaj swojego emotka
https://www.youtube.com/watch?v=p0cEDw2X5lM – 6 minutowy film
5. Nasze emocje
https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4 – piosenka o emocjach
6. Zabawa w lustro emocjonalne.
Jedna osoba jest lustrem, druga przegląda się w nim. Osoba stojąca przed lustrem wyraża miną, gestem, ruchem ciała różne emocje, a lustro je powtarza.
Przygotowały nauczycielki
Aneta Woźniak, Anna Kawka