Moja miejscowość, mój region- środa
- Ćwiczenia słuchowe Co słychać wokół nas?
Dziecko uważnie słucha odgłosów wokół. Jeśli ich nie ma (lub są niewyraźne), może sam je stworzyć (np. postukać w podłogę). Następnie opowiada, co słyszało.
- Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki Przepraszam, dziękuję
https://www.youtube.com/watch?v=DL6eWrZAizQ
Rozmowa na podstawie tekstu piosenki.
− Jakie magiczne słowa są wymienione w piosence?
− Dlaczego te słowa są magiczne?
- Zabawa ruchowa ćwicząca wszystkie partie mięśni – Zróbcie tak jak ja. Umieszczamy w kilku kopertach polecenia do wykonania (opis prostych ćwiczeń gimnastycznych lub ich graficzne symbole), tj.: przysiad, skłon, podskok, pajacyk, obrót. Dzieci kolejno losują koperty, na ucho przekazujemy , co ma zrobić, lub pokazuje rysunek. Dziecko wykonuje ćwiczenie, a grupa je naśladuje.