Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Mały wynalazca

Piątek   09.04.2021

 

  1. „Gdzie jest komputer?” – zabawa słuchowa. Czytamy tekst, zadaniem dzieci jest uważnie słuchać. Gdy w tekście usłyszą słowo komputer – naśladują rękoma pisanie na klawiaturze, gdy usłyszą słowo telefon – jedną rękę przykładają do ucha i mówią halo.

Mama Stasia pracuje w domu. Ona pracuje zdalnie i wykorzystuje komputer. Tata Stasia ma komputer w telefonie. Jego telefon to taki mały komputer – smartfon. Staś jest mały i nie ma komputera. Mama czasem włącza mu gry na komputerze, ale Staś chciałby więcej. Mama uważa, że dzieci nie mogą długo bawić się komputerem. Lepsze są klocki i malowanki. Tata Stasia ma grę w swoim telefonie i pozwala Stasiowi w nią grać. Ale bardzo rzadko. O! Coś dzwoni! To telefon taty. Do taty dzwoni babcia. Ona też ma telefon. Staś mówi: Jak urosnę, to sobie kupię komputer i telefon.

  1. Zestaw ćwiczeń porannych nr. 13

– „Przejście przez szarfę” – na przerwę w muzyce dzieci podchodzą do najbliżej leżącej szarfy i przeciąga ją od góry do dołu i następnie od dołu do góry. Po wykonaniu zadania, kiedy ponownie usłyszą muzykę, maszerują swobodnie między szarfami.

– „Ćwiczymy plecy” – dzieci leżą na brzuchu. W rękach, wyciągniętych przed sobą, trzymają szarfy. Unoszą je powoli jak najwyżej i z powrotem opuszczają – mogą dołączyć to tego podnoszenie nóg.

Zajęcia główne:

  1. „Co to znaczy, że z potrzeby powstają wynalazki?” – burza mózgów. Dzieci odpowiadają na pytanie – wszystkie odpowiedzi są dobre. Tłumaczymy pojęcie potrzeba. Potrzebą w wymyślaniu nowych środków podróżowania był czas. Kiedyś jedna podróż trwała kilka dni lub nawet tygodni. Dziś ta sama podróż trwa kilka godzin.
  2. „Wynalazki z przypadku” – zabawa dydaktyczna. Opowiadamy dzieciom o znanych im rzeczach, które powstały przez przypadek, np. fajerwerki, zapałki, mocny klej – może posłużyć się obrazkami, które przedstawiają te wynalazki. obrazki przedstawiające wynalazki, o których opowiada N.
  3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr. 13

– „Płotek” – ćwiczenie kształtujące mięśnie tułowia. Dzieci znajdują się w pozycji leżenia przodem, nogi mają wyprostowane i złączone. Ustawiają laski pionowo na podłodze, chwytają dłońmi na samym dole. Śpiewają piosenkę „Wlazł kotek na płotek i mruga” i jednocześnie przekładają dłonie coraz wyżej po laseczce aż do jej końca. Na słowa: Ładna to piosenka, niedługa – opuszczają ręce coraz niżej, aż dotkną podłogi. Ćwiczenie powtarzają 3, 4 razy.

Inne formy:

  1. „Naśladujemy maszyny” – zabawa ruchowa. Mówimy, że różne maszyny to też wynalazki człowieka, np. mikser, odkurzacz, kosiarka do trawy, dmuchawa do liści, samoloty, samochody itp. Podajemy nazwę wynalazku, a dzieci naśladują sposób jego poruszania się.
  2. „Jak będę duży to…” – zabawa słownikowa. Zadaniem dzieci jest dokończyć zdanie, ale ma ono dotyczyć wynalazku, jaki chciałyby wymyślić. Mają opowiedzieć, do czego on ma służyć.

Piosenki:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=PT3fUHHWm0w&ab– Piosenka młodych odkrywców
  2. https://www.youtube.com/watch?v=U0u0fmiiyL8&ab– Telefon z papieru
  3. https://www.youtube.com/watch?v=nTu-LaKrIoU&ab– Zegar

Praca indywidualna:

  1. https://www.coloringsquared.com/worksheet/helicopter-color-by-number/– kodowanie – kolorowanie według numeru „Helikopter”
  2. http://www.supercoloring.com/coloring-pages/cartoon-steamship-color-by-number– kodowanie – kolorowanie według numeru „Statek”

Kolorowanki:

  1. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/transport/rower
  2. http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/transport/transport-lotniczy