Łąka w maju- środa
Środa 13.05.2020
- Ćwiczenia słuchowe Skąd ten dźwięk?
Dzieci zamykają oczy. Następnie ustawiamy się w różnych miejscach sali i wydając dźwięki (np. szum, syczenie), prosimy , aby dziecko wskazało palcem, skąd dochodzi dźwięk.
- Wiosną rozkwitają kwiaty
Prosimy, aby dz. usiadło na „łące” i mówi: „Wraz z nadejściem wiosny, pięknie zazieleniła się trawa, ale jest trochę smutno, bo nie wyrosły jeszcze – kto powie co? – KWIATY. Więc musimy sprawić by wyrosły. Pochylcie główki, zróbcie nad główkami z rączek pąki. Ja teraz będę spacerować po łące i budzić kwiaty. Gdy dostaniecie do ręki kwiatek to znaczy, że zakwitł, wstajecie wtedy i tańczycie dowolnie do muzyki.
- Wysłuchanie piosenki „Tęcza, tęcz cza cza „ https://www.youtube.com/watch?v=5kJKnuffZEQ
- Uparta pszczółka
Rodzic prosi, aby dz. usiadły na trawce po turecku, następnie wszystkim wręcza wstążki i mówi: „Wszędzie zapachniało wiosną, trawka urosła, kwiaty rozwinęły pąki. Wśród kwiatów pobzykiwała uparta pszczółka. Gdy usłyszycie muzykę będziecie rozglądać się, wypatrując pszczółki. Na zmianę muzyki – mocne dźwięki – będziecie odganiać pszczółki machając wstążkami.
- Spacer – obserwacje przyrodnicze. Lupy.
Dzieci podczas spaceru obserwują przyrodę wokół siebie i dzielą się swoimi wrażeniami. Jest to również dobra okazja do przypomnienia zasad dbania o przyrodę i właściwego zachowywania się wobec zwierząt. Dzieci mogą także obserwować otoczenie za pomocą lup, np. sprawdzić, co widzą w trawie, w ziemi.