Kolorowe motyle
Zapoznanie z pierwszymi motylami spotykanymi wiosną
czytanie wiersza Iwony Róży Salach „Tyle…”, rozmowa kierowana na podstawie wiersza
Iwona Róża Salach „Tyle...”
Motyle… A ile? Tyle!
Tyle, że nikt ich nie zliczy,
nawet ten, co długo ćwiczy.
Jeden żółty jak kwiat na łące.
Drugi biały
jak chustka w twej rączce.
Trzeci – czerwony
jak w polu maki.
A czwarty –
nakrapiany taki.
Motyle… A ile? Tyle!
Pytania do wiersza:
O jakich owadach była mowa w wierszu?
Ile było motyli i jak one wyglądały
Ćwiczenie równoważne – Pisklęta rosną.
Dziecko maszerują po pokoju. Na zawołanie rodzica: Pisklęta
rosną! – zatrzymuje się i wykonuje przysiad.
Powoli prostuje się i wspina się na palce.
Zabawę powtarzamy kilka razy.
oglądanie prezentacji „Najpiękniejsze motyle Polski”
https://www.edukator.pl/najpiekniejsze-motyle-polski,presentation,5f66a897a81131d5f34683311dbf23d83615b6e0.html
wykonanie wiosennego motyla z dostępnych materiałów
http://www.kreatywniewdomu.pl/2016/06/motyl-3d.html
Popołudnie
rozwiązywanie zagadek o wiosennych ptakach:
Stoi sobie w trzcinach, wdzięcznie szyję zgina,
w wodzie się nie tapla, bo nie kaczka to, lecz… (czapla)
W piękny fraczek ubrana nad stawem zatacza kółka.
Lata nisko – deszcz wróży czarno-biała… (jaskółka)
Podrzuca innym jajka ptasia mama – szachrajka,
ma szaro-czarne piórka i kuka – to… (kukułka)
Żółty dziób, brunatne pióra, mógłby śpiewać w wielu chórach,
bo ma melodyjny głos i szybko się uczy… (kos)
Gdy mówi „coś bym dziś zjadł”, to zwykle szuka żab,
rozpoznasz go po klekocie. Już wiesz, kto to? Tak! To… (bociek)
ćwiczenie plastyczne z wykorzystaniem plasteliny „Ptasie gniazdka”
Potrzebne materiały: podkładka, plastelina w różnych kolorach. Dziecko lepi z plasteliny na podkładkach ptasie gniazdka z jajeczkami: ugniata plastelinę, spłaszcza ją i ponowne ugniata. Następnie formuje kulki różnej wielkości i w różnych kolorach. Na koniec wykona gniazdka i umieszcza w nich wykonane jajeczka. Mówi, ile jajeczek znajduje się w gniazdkach.
ćwiczenie z elementem skoku do piosenki „Kto jak skacze?
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
Praca wyrównawczo – kompensacyjna:
Policz a następnie w wyznaczonym miejscu narysuj tyle kresek, ile jest przedmiotów w danym zbiorze. (karta pracy)