Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Kolorowe motyle

Zapoznanie z pierwszymi motylami spotykanymi wiosną


czytanie wiersza Iwony Róży Salach „Tyle…”, rozmowa kierowana na podstawie wiersza

Iwona Róża Salach „Tyle...”

Motyle… A ile? Tyle!
Tyle, że nikt ich nie zliczy,
nawet ten, co długo ćwiczy.
Jeden żółty jak kwiat na łące.
Drugi biały
jak chustka w twej rączce.
Trzeci – czerwony
jak w polu maki.
A czwarty –
nakrapiany taki.
Motyle… A ile? Tyle!

 

Pytania do wiersza:

O jakich owadach była mowa w wierszu?

Ile było motyli i jak one wyglądały



Ćwiczenie równoważne – Pisklęta rosną.

 

Dziecko maszerują po pokoju. Na zawołanie rodzica: Pisklęta

rosną! – zatrzymuje się i wykonuje przysiad.

Powoli prostuje się i wspina się na palce.

Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

oglądanie prezentacji „Najpiękniejsze motyle Polski”
https://www.edukator.pl/najpiekniejsze-motyle-polski,presentation,5f66a897a81131d5f34683311dbf23d83615b6e0.html

 

wykonanie wiosennego motyla z dostępnych materiałów
http://www.kreatywniewdomu.pl/2016/06/motyl-3d.html

 

Popołudnie

 

rozwiązywanie zagadek o wiosennych ptakach:

Stoi sobie w trzcinach, wdzięcznie szyję zgina,

w wodzie się nie tapla, bo nie kaczka to, lecz… (czapla)

 

W piękny fraczek ubrana nad stawem zatacza kółka.

Lata nisko – deszcz wróży czarno-biała… (jaskółka)

 

Podrzuca innym jajka ptasia mama – szachrajka,

ma szaro-czarne piórka i kuka – to… (kukułka)

 

Żółty dziób, brunatne pióra, mógłby śpiewać w wielu chórach,

bo ma melodyjny głos i szybko się uczy… (kos)

 

Gdy mówi „coś bym dziś zjadł”, to zwykle szuka żab,

rozpoznasz go po klekocie. Już wiesz, kto to? Tak! To… (bociek)

 

ćwiczenie plastyczne z wykorzystaniem plasteliny „Ptasie gniazdka”


Potrzebne materiały: podkładka, plastelina w różnych kolorach. Dziecko lepi z plasteliny na podkładkach ptasie gniazdka z jajeczkami: ugniata plastelinę, spłaszcza ją i ponowne ugniata. Następnie formuje kulki różnej wielkości i w różnych kolorach. Na koniec wykona gniazdka i umieszcza w nich wykonane jajeczka. Mówi, ile jajeczek znajduje się w gniazdkach.

 

ćwiczenie z elementem skoku do piosenki „Kto jak skacze?
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

Praca wyrównawczo – kompensacyjna:

Policz a następnie w wyznaczonym miejscu narysuj tyle kresek, ile jest przedmiotów w danym zbiorze. (karta pracy)