Domowi ulubieńcy-wtorek
Zabawa ruchowa „ Koty”
Na ustalony sygnał dzieci "małe koty" na czworakach przemieszczają się w określonym kierunku.
Na hasło "duże koty" dzieci przechodzą do pozycji stojącej i unosząc kolana starają się cicho stąpać po dywanie "koty się skradają".
Na hasło "koty do domu" zajmują miejsca w ustalonym wcześniej przez prowadzącą miejscu
Dopasuj cienie do zwierząt https://www.dropbox.com/s/w8ua9b96tov5q29/animal_shadow_puzzle_printable.pdf?dl=0
Posłuchaj piosenki „KOTEK PUSZEK” https://www.youtube.com/watch?v=UXCewp1kdM Q
TEKST
- Kotek Puszek z czarną łatką dziś w przedszkolu był z Agatką, a z kieszeni u fartuszka wyglądały małe uszka. II. Nagle ruszył się fartuszek, na podłogę skoczył Puszek. Teraz będziesz, kotku, z nami, my już ciebie nie oddamy.
Rozmowa na temat piosenki.
- Jak miał na imię kotek?
- Kto przyniósł do przedszkola Puszka?
- Co wystawało z kieszeni fartuszka?
- Co się stało, gdy ruszył się fartuszek?
- Czy dzieci chciały zatrzymać kotka w przedszkolu?
Dokończ rymowankę.
Dziecko dopowiada zakończenia rymowanek tak, aby rymowały się z podanym tekstem.
Ten mały, biały kłębuszek to jest mój kotek … (Puszek) Czasem sypia pod moją kołderką, ma białe, puszyste, miękkie… (futerko)
Siedzi na fotelu, nie chodzi daleko, najlepiej lubi białe, smaczne… (mleko)
Znajdź różnice. http://www.malyprzewodnik.pl/Gry-i-zabawy/Zadania-katechetyczne/Znajdz-roznice