Dbamy o środowisko- czwartek
- Zabawa słowna Skojarzenia.
Zaczyna osoba dorosła słowem- Przyroda, a dziecko podaje słowa, które im się z nim kojarzą.
- Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
- Rzeka – dzieci naśladują łódkę płynącą po rzece od brzegu do brzegu – poruszają językiem pomiędzy otwartymi kącikami ust. Następnie naśladują odgłos rzeki: plum, plum, plum.
- Rybki – dzieci naśladują rybki, które wyskakują z wody – unoszą czubek języka w stronę nosa, a po chwili opierają go o górne zęby, kilkakrotnie powtarzają ten ruch.
- Pszczółki – dzieci naśladują ruchy latających pszczół – opierają język o wewnętrzną stronę górnych zębów, a następnie język opada do wewnętrznej strony dolnych zębów.
- Miód – dzieci naśladują misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu – prowadzą język ruchem okrężnym po górnej i po dolnej wardze.
- Czyste powietrze – dzieci wdychają świeże powietrze – wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami.
- Wąż – wśród trawy sunie wąż, dzieci naśladują odgłos syczenia węża na głosce sssssss – opierają język o dolne zęby, rozciągają wargi szeroko – jak do uśmiechu. Kontrolują w lusterku, czy język nie wychodzi przed zęby
- Praca plastyczna Kolorowe obrazki z zakrętek.
Dla każdego dziecka: kartka z bloku technicznego, klej magic, kredki, plastelina, zakrętki. Ze zakrętek dziecko układa obrazki według własnych pomysłów. Pokazują je a następnie przyklejają klejem do kartek. Na koniec dorysowują lub dolepiają z plasteliny brakujące elementy. Może to być na przykład gąsienica na liściu, kwiatek, samochód, ślimak
- Zabawa ruchowa Zbiorniki wodne.
Dziecko biega, kiedy powiemy słowo, np. rzeka, jezioro, staw, morze, dziecko się zatrzymuje.
- Zajęcia w ogrodzie – Wiosenne porządki w ogródku. Jeśli jest taka możliwość dziecko wykonuje drobne prace porządkowe w ogródku: zamiata alejki, zbierają papierki, patyki, grabią zeschnięte liście.