Budynki w mojej miejscowości
Środa 13.05.2020 Budynki w mojej miejscowości
- Budujemy domy – zajęcia matematyczne.
- Zabawa twórcza
Papierowe kolorowe figury geometryczne: duży prostokąt, mały prostokąt, 2 małe kwadraty, duży trójkąt.
Pytamy dzieci, jakie budynki znajdują się w ich okolicy. Chętne dzieci patrzą na zawieszone na ścianach obrazki i wypowiadają się. Opisują wygląd budynków. Potem rozkładamy na dywanie papierowe figury geometryczne. Prosi dzieci, aby nazwały opisały i przeliczyły figury, a następnie zastanowiły się, jak je ułożyć, aby utworzyły dom. Dzieci wspólnie z N. układają na dużym prostokącie 1 mały prostokąt (drzwi), 2 małe kwadraty (okna); trójkąt (dach) układają na dużym prostokącie.
- Dom niski i dom wysoki.
pudełka różniące się wysokością, z naklejonymi w miejscach drzwi i okien małymi i dużymi figurami geometrycznymi (prostokątami i kwadratami).
Ustawiamy przed dziećmi 2 pudełka – domy. Wskazuje dom niski i dom wysoki. Pyta dzieci, który dom jest według nich charakterystyczny dla wsi, a który dla miasta, jakie budynki znajdują się w ich miejscowości zamieszkania: niskie czy wysokie. Chętne dzieci wypowiadają się. Następnie dzieci z pomocą N. opisują wygląd budynków. Wskazują, który budynek ma małe okna, a który – duże. Przeliczają okna i drzwi w każdym domu, posługując się liczebnikami głównymi w zakresie 5 i więcej.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wycinanie figur geometrycznych.
Nożyczki, kontury małych i dużych: kwadratów, prostokątów (narysowane na kolorowych kartonach).
Dzieci wycinają figury geometryczne. Następnie segregują je do kopert.
- Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Budujemy dom.
Obręcze leżą na podłodze. Dzieci siadają skrzyżnie naprzeciwko siebie, po dwóch stronach obręczy (obręcz znajduje się między dziećmi). Są budowniczymi, którzy przenoszą cegły na budowie. Na sygnał dzieci wykonują przysiad, chwytają obręcze oburącz, podnoszą w górę i powoli opuszczają z góry na dół. Następnie kładą obręcze na podłodze i wracają do pozycji wyjściowej.
- Ćwiczenie z elementem toczenia – Wspólne zabawy.
Dzieci stają naprzeciwko siebie, w niewielkiej odległości. Jedno dziecko trzyma w ręce obręcz opartą o podłogę. Na sygnał toczy ją do drugiego dziecka. Drugie dziecko łapie obręcz oburącz i toczy ją z powrotem do partnera.
Film:
Bogactwo Łodzi: https://www.youtube.com/watch?v=nxWkRN3FSjU
Piosenki:
Bajeczki, pioseneczki młodego Patrioty- https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo
Strażnicy miasta- https://www.youtube.com/watch?v=hbrXV_hZ48o
Praca indywidualna:
Zadania dla małych bystrzaków: ćwiczenie spostrzegawczości i pamięć- https://www.youtube.com/watch?v=k-keE_Vd-EE
Opracowały: Grażyna Słomiak, Małgorzata Badyna