Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Budynki w mojej miejscowości

 

Środa  13.05.2020   Budynki w mojej miejscowości

 

  1. Budujemy domy – zajęcia matematyczne.
  • Zabawa twórcza

Papierowe kolorowe figury geometryczne: duży prostokąt, mały prostokąt, 2 małe kwadraty, duży trójkąt.

Pytamy dzieci, jakie budynki znajdują się w ich okolicy. Chętne dzieci patrzą na zawieszone na ścianach obrazki i wypowiadają się. Opisują wygląd budynków. Potem rozkładamy na dywanie papierowe figury geometryczne. Prosi dzieci, aby nazwały opisały i przeliczyły figury, a następnie zastanowiły się, jak je ułożyć, aby utworzyły dom. Dzieci wspólnie z N. układają na dużym prostokącie 1 mały prostokąt (drzwi), 2 małe kwadraty (okna); trójkąt (dach) układają na dużym prostokącie.

  • Dom niski i dom wysoki.

pudełka różniące się wysokością, z naklejonymi w miejscach drzwi i okien małymi i dużymi figurami geometrycznymi (prostokątami i kwadratami).

Ustawiamy przed dziećmi 2 pudełka – domy. Wskazuje dom niski i dom wysoki. Pyta dzieci, który dom jest według nich charakterystyczny dla wsi, a który dla miasta, jakie budynki znajdują się w ich miejscowości zamieszkania: niskie czy wysokie. Chętne dzieci wypowiadają się. Następnie dzieci z pomocą N. opisują wygląd budynków. Wskazują, który budynek ma małe okna, a który – duże. Przeliczają okna i drzwi w każdym domu, posługując się liczebnikami głównymi w zakresie 5 i więcej.

  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wycinanie figur geometrycznych.

Nożyczki, kontury małych i dużych: kwadratów, prostokątów (narysowane na kolorowych kartonach).

Dzieci wycinają figury geometryczne. Następnie segregują je do kopert.

  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych – Budujemy dom.

Obręcze leżą na podłodze. Dzieci siadają skrzyżnie naprzeciwko siebie, po dwóch stronach obręczy (obręcz znajduje się między dziećmi). Są budowniczymi, którzy przenoszą cegły na budowie. Na sygnał dzieci wykonują przysiad, chwytają obręcze oburącz, podnoszą w górę i powoli opuszczają z góry na dół. Następnie kładą obręcze na podłodze i wracają do pozycji wyjściowej.

  • Ćwiczenie z elementem toczenia – Wspólne zabawy.

Dzieci stają naprzeciwko siebie, w niewielkiej odległości. Jedno dziecko trzyma w ręce obręcz opartą o podłogę. Na sygnał toczy ją do drugiego dziecka. Drugie dziecko łapie obręcz oburącz i toczy ją z powrotem do partnera.

 Film:

Bogactwo Łodzi: https://www.youtube.com/watch?v=nxWkRN3FSjU

Piosenki:

Bajeczki, pioseneczki młodego Patrioty- https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo

Strażnicy miasta- https://www.youtube.com/watch?v=hbrXV_hZ48o

 

Praca indywidualna:

Zadania dla małych bystrzaków: ćwiczenie spostrzegawczości i pamięć- https://www.youtube.com/watch?v=k-keE_Vd-EE

 

Opracowały: Grażyna Słomiak, Małgorzata Badyna